Samurai Shodown

Samurai Shodown

7,4
10 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 7.5
SMD 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
SNK
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
19.11.1994
Europa:
1994
Producent:
SNK
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
19.11.1994
Europa:
1994

Samurai Shodown - opis gry

Samurai Shodown (w Japonii Samurai Spirits) to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez SNK. Tytuł pierwotnie pojawił się na automatach i Neo Geo, a później został przeniesiony także na inne sprzęty, jak Mega Drive, Mega CD i SNES.

Akcja gry toczy się w XVIII wieku. Do życia powraca Shiro Tokisada Amakusa (swoją drogą postać historyczna), niegdyś zamordowany przez siły szogunatu. Z powodu okoliczności swej śmierci pała on nienawiścią do świata i zamierza go pogrążyć w chaosie. Żeby do tego nie dopuścić, do boju staje grupa dwunastu wojowników, z których każdy posiada jakiś głębszy motyw.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Samurai Shodown to bijatyka, w której zawodnicy używają broni. Podczas starć korzystamy z czterech przycisków. Dwa odpowiadają za atak orężem - słaby i średni. Wciskając je jednocześnie odpalamy potężniejszy atak zjadający większą ilość energii oponenta. Zakończenie nim pojedynku może pozbawić przeciwnika hektolitrów krwi lub przeciąć go w pół. Pozostałe dwa to kopniaki. Także i w tym przypadku wciśnięcie dwóch przycisków owocuje mocniejszym atakiem, którego specjalną właściwością jest to, że przebija blok.

 

Produkcję SNK, a także kolejne części tej serii, wyróżnia szybkie tempo rozgrywki. W trakcie bitki preferowane jest używanie szybkich uderzeń, a nie klepanie długalachnych combosów. Wysoki jest stopień trudności niezależnie od tego, jaki poziom wybierzemy. Oponenci wyuczają się naszych sztuczek, toteż mile widziana jest kreatywność - stosowanie tych samych zagrywek nie popłaca. Oprócz paska energii na ekranie widnieje także wskaźnik POW. Jeśli go zapełnimy, nasze ataki stają się potężniejsze. W skrajnym przypadku możemy tak przytłoczyć przeciwnika potężnymi ciosami, że straci on swoją broń.

 

Podczas starć zdarzyć się może, że ktoś wrzuci na arenę przedmioty jak bomby lub kurczaka regenerującego zdrowie. Incydenty tego rodzaju są w stanie całkowicie odmienić losy pojedynku.

Wideo - Samurai Shodown

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper