SKLEP
One Piece: Grand Battle (PS2)

One Piece: Grand Battle (PS2)

One Piece: Grand Battle
  • Wersja: Także na:
  • Producent: Ganbarion
  • Wydawca: Atari
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 17.03.2005
  • Europa: 05.10.2005
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 7
  • przemoc

Ocena społeczności

7.52 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

One Piece: Grand Battle to bijatyka wyprodukowana przez japońskie studio Ganbarion i wydana w Europie przez Atari na PlayStation 2 oraz GameCube’a. Była to czwarta odsłona serii Grand Battle i zarazem pierwsza wydana na Zachodzie. Tytuł bazował na popularnej mandze/anime autorstwa Eiichiro Ody.

Fabularnie gra nie odbiega od materiału źródłowego. Historia skupia się na perypetiach załogi Słomkowych Kapeluszy i ich kapitana, Luffy’ego, poszukujących legendarnego skarbu One Piece. Produkcja Ganbarion przedstawia wydarzenia od początku anime po arc z powrotem Foxy’ego (który był fillerem i nie pojawił się w mandze).

 

W grze otrzymujemy do dyspozycji szesnaście grywalnych postaci (tylko pięć dostępnych jest od samego początku) oraz kilka wariantów rozgrywki. Najważniejszy z nich to Story Mode, w którym zapoznajemy się z fabułą i możemy odblokować ukrytą zawartość. Dalej jest Grand Battle, czyli pojedynki ze znajomym lub konsolą bez żadnej zbędnej otoczki, Grand Tourney, turniej gdzie może uczestniczyć szesnastu zawodników (inni gracze lub AI), Training oraz Mini Games. W tym ostatnim mamy do czynienia z trzema minigrami w których rywalizują ekipy składające się z trzech postaci każda. Na dokładkę są jeszcze galerie i tym podobne atrakcje, do których trafiają rozmaite zdobycze typu zakończenia, rysunki itd.

 

System walki nie należy do najbardziej skomplikowanych. Postacie dysponują unikalnymi dla siebie umiejętnościami, które wykonuje się przeważnie tymi samymi przyciskami, oraz są w stanie wzywać pomocników, którzy mogą podać im pomocną dłoń w trudnych chwilach. Każdy z zawodników posiada też umiejętności specjalne. Jedną z nich można odpalać gdy podopieczny posiada niewiele energii. Poprzedza ją długa animacja, a celne uderzenie kładzie rywala na łopatki. Pojedynki toczą się na trójwymiarowych planszach wypełnionych przeszkodami i ruchomymi elementami mogącymi zarówno pomóc lub zaszkodzić.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme