Discworld Noir

Discworld Noir

7,6
10 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PSone 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Perfect Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
05.07.1999
Europa:
05.07.1999
Polska:
15.11.1999
Producent:
Perfect Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Premiery
Świat:
05.07.1999
Europa:
05.07.1999
Polska:
15.11.1999

Discworld Noir - opis gry

Discworld Noir to przygodówka wyprodukowana przez studio Perfect Entertainment i wydana przez GT Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych z systemem Windows oraz na PlayStation (w planach była też wersja na Dreamcasta). Gra była parodią gatunku noir.

Akcja gry toczy się w mieście Ankh-Morpork. Jest ono pogrążone w ciemnościach i zawsze pada w nim deszcz. Jego mieszkańcami są różne cudaczne postacie, począwszy od gnomów i skrzatów, a skończywszy na religijnych fanatykach, członkach tajnych stowarzyszeń, niezbyt rozgarniętych policjantach itd. W Discworld Noir wcielamy się w postać detektywa Lewtona, który próbuje zarobić na życie rozwiązując niezwykłe sprawy. Historia nabiera rozpędu gdy wynajmuje go tajemnicza kobieta o imieniu Carlotta poszukująca swojej zaginionej miłości. Będzie to jednak tylko początek o wiele poważniejszej intrygi.

Dalsza część tekstu pod wideo

Discworld Noir różni się od swoich poprzedników nie tylko settingiem (w dwóch poprzednich częściach świat inspirowany był fantasy), ale również gameplayem. Zamiast noszenia z sobą wielu przedmiotów i używania ich w odpowiednich miejscach, tutaj główny bohater szuka śladów, które zapisuje w swoim notatniku, a następnie korzysta z nich we właściwym momencie, oraz wdaje się w konwersacje z napotykanymi osobami. Zmieniono także styl graficzny - modele postaci są trójwymiarowe, a tła pre-renderowane.

Terry Pratchett, autor popularnych książek o “Świecie Dysku”, które były również inspiracją dla produkcji Discworld Noir, brał udział przy tworzeniu gry. Twórcy konsultowali z nim fabułę, a ponadto napisał on niektóre dialogi. W creditsach zażartowano, że “zdecydowanie zbyt często się wtrącał”.

Wideo - Discworld Noir

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper