Azure Dreams

Azure Dreams

6,2
10 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 6.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
13.11.1997
Europa:
12.1998
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
13.11.1997
Europa:
12.1998

Azure Dreams - opis gry

Azure Dreams to japońska gra RPG skupiająca się na dungeon crawlingu wyprodukowana i wydana przez Konami. Tytuł ukazał się na PlayStation i w nieco zubożonej wersji na Game Boy Color. Azure Dreams doczekało się duchowego spadkobiercy pod postacią Tao's Adventure: Curse of the Demon Seal na NDS-ie.

Fabuła gry kręci się wokół Monsbaiya, miasta na pustyni, które położone jest obok ogromnej wieży zwanej Monster Tower. Głównym bohaterem jest Koh, którego ojciec, pogromca potworów Guy, udał się tam i przepadł bez wieści. Chłopak postanawia odkryć prawdę o jego zniknięciu i sprzymierza się z Kewne, stworzeniem znającym ludzką mowę. Ich zadaniem jest dotrzeć na szczyt Monster Tower

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Założenia gameplayowe nie odbiegają od innych gier tego typu - wbijamy do dungeonu, szlachtujemy przeciwników i zbieramy skarby (pomieszczenia i zawartość skrzyń jest losowo generowana, co upodabnia ten tytuł do gier typu “roguelike”). Produkcja Konami ma jednak kilka unikalnych elementów. Po pierwsze, eksplorując Monster Tower możemy natknąć się na jajka potworów, z których wykluwają się potencjalni pomocnicy. Po drugie, zdobyczne skarby pozwalają się bogacić podopiecznemu, a to z kolei daje możliwość rozwijania miasta, np. poprzez stawianie nowych budynków. W ten sposób otrzymujemy dostęp chociażby do minigier i kandydatek na żony dla Koha (tych jest w sumie siedem).

 

Za każdym razem gdy wbijamy się do wieży Koh zaczyna od pierwszego poziomu doświadczenia, choć jego pomocnicy i ekwipunek pozostaje bez zmian (odnośnie tego drugiego jest jednak wyjątek). Najlepiej jest więc umiejętnie zarządzać posiadanymi ‘środkami’. Dungeon jest nie tylko wypełniony potworami, ale również irytującymi pułapkami, które mogą zepsuć posiadany sprzęt (w takich przypadkach potrzebujemy broni które nie rdzewieją).

 

Z Monster Tower można ‘wyjść na trzy sposoby: zostać pokonanym (wówczas Koh traci ekwipunek), poświęcić posiadanego potwora (potrzebujemy jeszcze do tego specjalnego przedmiotu) lub użyć przedmiotu o nazwie Wind Crystal.

Wideo - Azure Dreams

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper