Phantasy Star III: Generations of Doom
1535V

Phantasy Star III: Generations of Doom

Phantasy Star III: Generations of Doom
  • Producent: Sega
  • Wydawca: Sega
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.04.1990
  • Europa: 1991
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Phantasy Star III: Generations of Doom to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się pierwotnie na Mega Drive, a następnie trafił też na inne platformy, między innymi komputery osobiste (Steam) i Wii (Virtual Console). “Trójka” bywała również częścią składanek zawierających wszystkie cztery części serii.

Phantasy Star III pod wieloma względami odstaje od poprzedników (przynajmniej na pierwszy rzut oka). Przede wszystkim gra rzuca nas w nowe klimaty - zamiast science fiction mamy tu do czynienia z fantasy. Fundamentalna dla tutejszego scenariusza jest rywalizacja między dwiema frakcjami zwanymi Orakio i Laya, która swego czasu zniszczyła planetę. Liderzy obu stron konfliktu w końcu doprowadzają do zawieszenia broni, ale niedługo potem znikają w tajemniczych okolicznościach. Głównym bohaterem jest Rhys, książę Orakio, którego narzeczona Maya zostaje porwana tuż przed ślubem przez dziwne stworzenie. Czym ono jest i skąd się wzięło? Jaki jest jego cel? Rhys będzie musiał znaleźć odpowiedzi na te pytania.

 

Gameplay nie odbiega od dwóch poprzednich części serii. Eksplorujemy tu rozmaite miejscówki, walczymy z przeróżnymi przeciwnikami zdobywając doświadczenie i tym samym rozwijając bohaterów, wchodzimy w interakcję z wieloma napotkanymi postaciami itd. Walki są turowe i losowe, czyli tak jak w wielu innych japońskich eRPeGach z epoki. Ciekawie w ‘trójce’ rozwiązano kwestię specjalnych technik. Otóż obydwie wspomniane frakcje inaczej się do nich odnoszą - dla ludności Laya to chleb powszedni, natomiast Orakio widzi w nich coś złego i zakazanego.

 

Równie ciekawe jest to, że wydarzenia w grze toczą się na przestrzeni trzech pokoleń. Na początku wcielamy się w Rhysa, ale potem pałeczkę przejmują jego dzieci, a na końcu dzieci jego dzieci. W kluczowym momentach podejmujemy decyzję, z kim wejdzie w związek nasz podopieczny, a to z kolei przekłada się na umiejętności potomka i zakończenie całej historii (tych jest kilka).

Podobne gry