Castlevania: Aria of Sorrow

Castlevania: Aria of Sorrow

8,4
31 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 8.4

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
06.05.2003
Europa:
09.05.2003
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
06.05.2003
Europa:
09.05.2003

Castlevania: Aria of Sorrow - opis gry

Castlevania: Aria of Sorrow to dwuwymiarowa gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na Game Boy Advance. Aria of Sorrow na tle pozostałych części serii wyróżniał setting - akcja toczyła się w czwartej dekadzie XXI wieku.

Akcja gry toczy się w 2035 roku. Minęło 36 lat odkąd Dracula został pokonany raz na zawsze przez klan Belmontów. A przynajmniej tak by się mogło zdawać. Pewna przepowiednia głosi, że reinkarnacja hrabiego pojawi się na świecie w połowie trzeciej dekady XXI wieku. Głównym bohaterem, który będzie zmuszony nie dopuścić do potencjalnej katastrofy, jest Soma Cruz, 18-letni uczeń z Japonii posiadający zdolności pozwalające absorbować dusze.

Dalsza część tekstu pod wideo

Aria of Sorrow rozwija formułę przedstawioną po raz pierwszy w Symphony of the Night. Mamy to do czynienia ze scrollowaną grą action-adventure, w której eksplorujemy zamek Draculi próbując nie dopuści do jego reinkarnacji. Poza tym walczymy szlachtując hurtowe ilości straszydeł, unikamy przeszkód, wchodzimy w interakcję z NPC-ami i robimy tym podobne rzeczy z których słynie Castlevania. Gra posiada szczątkowe elementy RPG. Soma może wygrywając kolejne starcia zdobywa tutaj doświadczenie pozwalające mu zwiększać potencjał.

Protagonista posiada do dyspozycji różne bronie, choć większość z nich nie pasuje raczej do epoki, w której toczy się akcja. Wyjątkiem jest pistolet. System wyróżniający Aria of Sorrow to Tactical Soul, który umożliwia nam absorbowanie dusz pokonanych przeciwników. Te dzielą się na cztery rodzaje: Bullet, Guardian, Enchant i Ability. Dusze typu Bullet pełnią rolę dodatkowych broni, Guardian pozwalają zmieniać formę, Enchant zwiększają parametry, a Ability dostarczają umiejętności przydających się w trakcie eksploracji. Wyekwipować możemy tylko jedną duszę danego typu.

Aria of Sorrow oprócz głównego wątku posiada też kilka bonusowych trybów rozgrywki. Są to New Game+, w którym zatrzymujemy zdobyczne wcześniej dusze i ekwipunek, Hard Mode, wyższy poziom trudności, Boss Rush, gdzie toczymy serię pojedynków z bossami, oraz Julius Mode pozwalający wejść w buty Juliusa Belmonta.

Wideo - Castlevania: Aria of Sorrow

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper