Donkey Kong Jr.

Donkey Kong Jr.

6,9
26 oceny

Ocena wg platformy:

NES 6.9
ARC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.1983
Europa:
06.1987
Producent:
Nintendo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
07.1983
Europa:
06.1987

Donkey Kong Jr. - opis gry

Donkey Kong Jr. to platformer wyprodukowany i wydany przez Nintendo. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony także na inne platformy, między innymi Nintendo Entertainment System. Gra była kontynuacją Donkey Kong, jednej z pierwszej platformówek w historii medium.

Fabuła poniekąd kontynuuje wątki przedstawione w pierwszej części. Otóż Mario (znany wcześniej jako Jumpman) odbija swoją narzeczoną z łap wielkiego zbuntowanego małpiszona i zamyka go z powrotem w klatce. Żeby pomóc ojcu znajdującemu się w trudnym położeniu do akcji wkracza Donkey Kong Jr., który rzuca rękawicę popularnemu hydraulikowi.

Dalsza część tekstu pod wideo

Rozgrywka nie odbiega znacząco od tego, co mogliśmy zobaczyć w pierwszej części, choć tym razem stajemy po przeciwnej stronie barykady. Gra składa się z czterech unikalnych plansz. Przy trzech pierwszych musimy wbić się na najwyższą kondygnację omijając rozmaite przeszkody (np. zwierzęta wypuszczane przez Mario) i wspinając się po lianach, a w ostatniej dopasować wszystkie klucze do zamków, co za jednym zamachem uwalnia tatusia oraz doprowadza do zwycięstwa nad jego oprawcą. Dalej poziomy się powtarzają, lecz grać możemy w sumie bez końca próbując nabić jak największą liczbę punktów (wyniki poprawiają porozmieszczane tu i ówdzie owoce).

Mały małpiszon ma na starcie kilka żyć, które traci po wejściu w kontakt z jakimś przeciwnikiem bądź przeszkodą, albo po upadku z większej wysokości. Utrudnieniem jest także stale upływający czas, który nie pozwala na kunktatorstwo.

Donkey Kong Jr. nie zapisał się w historii tak dobitnie jak pierwowzór, ale też trafiał na różne sporządzane po latach listy wszech czasów. Nad projektem, podobnie jak w przypadku oryginału, czuwał Shigeru Miyamoto, a w pracach pomagał mu Yoshio Sakamoto, późniejszy twórca wielu znanych marek Nintendo.

Wideo - Donkey Kong Jr.

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper