SKLEP
Wrecking Crew (NES)

Wrecking Crew (NES)

Wrecking Crew
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.06.1985
  • Europa: 15.10.1987
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa
  • Liczba graczy: 1-2

Ocena społeczności

7.012 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Wrecking Crew to gra zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Nintendo. Tytuł pojawił się w 1985 roku na konsoli Nintendo Entertainment System, a w późniejszych latach trafiał też na inne platformy, między innymi na Game Boy Advance. Za jego stworzenie odpowiadał Yoshio Sakamoto, twórca serii Metroid i wielu innych popularnych gier.

Tytuł gry jest dość wymowny - przejmujemy tu kontrolę nad Mario (lub jeszcze Luigimi jeśli gramy ze znajomym), a naszym zadaniem jest zdemolowanie wyznaczonych obiektów młotkiem. Po zniszczenie jednego budynku przenosimy się do następnego. Twórcy przygotowali łącznie sto plansz.

Na poszczególnych planszach mogą znajdować się różne obiekty - zarówno zniszczalne, jak i niezniszczalne, które niekiedy stanowią pewną przeszkodę w całym procesie wyburzania. W trakcie zmagań spotykamy się z rozmaitymi utrudnieniami - z jednej strony są to kręcący się po planszach przeciwnicy, których ominąć jest trudniej bo Mario nie potrafi skakać, a z drugiej robotnik Spike (według niektórych pierwsza wersja Wario) ganiający za naszym podopiecznym, by uniemożliwić mu pracę. Udogodnieniami są z kolei bomby mogące zniszczyć większą ilość obiektów za jednym zamachem i drzwi, którymi wyprowadzamy w pole natrętów.

Zabawę zaczynamy z pięcioma życiami. Mario traci je jeśli wejdzie w kontakt z ‘czymś’ nieprzyjemnym. Może się też zdarzyć, że zostanie uwięziony - w takim przypadku wyzwanie należy rozpocząć od nowa. W tym kontekście warto wspomnieć, iż wyburzanie musi przebiegać z sensem. Na przykład jeśli zbyt szybko zniszczymy drabinę nie będziemy mogli dokończyć zadania.

Gra posiada edytor pozwalający graczom tworzyć swoje poziomy (maksymalnie cztery). W NES-owej wersji wymagane było posiadanie przystawki Data Recoder jeśli chcieliśmy je zapisać (nie wyszła ona poza Japonią).

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme