Splatterhouse

Splatterhouse

7,0
4 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.0
Wii 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
17.03.2007
Europa:
17.03.2007
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka chodzona
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
17.03.2007
Europa:
17.03.2007

Splatterhouse - opis gry

Splatterhouse to dwuwymiarowa chodzona bijatyka wyprodukowana i wydana przez Namco. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony na inne sprzęty, między innymi PC. W Europie oficjalnie ukazała się tylko wersja z TurboGrafx-16, która zasiliła ofertę Virtual Console. Splatterhouse doczekało się w 2010 roku rebootu na PlayStation 3 i Xboxa 360.

Początek gry przywodzi na myśl horrory klasy B. Dwójka studentów, Rick Taylor i jego dziewczyna Jennifer, zmuszeni są zatrzymać się w posiadłości należącej niegdyś do szalonego naukowca dra Westa, który przeprowadzał przerażające eksperymenty na ludziach. Źle zaczyna się dziać zaraz po przekroczeniu progu domu. Drzwi same się zatrzaskują, a Rick traci przytomność. Po jakimś czasie chłopak budzi się w nieznanym miejscu z dziwną maską na głowie. Jak się okazuje, jest to majański artefakt posiadający własną świadomość. Maska daje protagoniście nadludzkie siły, których musi użyć by uratować porwaną przez siły zła dziewczynę.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas rozgrywki Rick może poruszać się tylko w dwóch kierunkach. Naszym zadaniem jest nacierać w prawą stronę ekranu i szlachtować wszystko, co robi jakieś problemy. Podopieczny potrafi wyprowadzać zwykłe ciosy ręką, nogą (na różnych wysokościach i skacząc), a także odpalać specjalny atak. Czasami może także użyć broni różnego rodzaju znajdowanych w trakcie przeprawy przez kazamaty rezydencji Westa.

 

Gra nie należy do najdłuższych pod słońcem, ale replayability podnosi możliwość wyboru alternatywnych dróg. Każdy poziom wieńczy pojedynek z bossem, który zwykle wiąże się z jakimś ‘mykiem’ nie ograniczającym się do zwyczajnej bitki. W odróżnieniu od większości chodzonych mordoklep z epoki Splatterhouse dość łagodnie obchodzi się z graczami, którym nie idzie. Po wtopie mogą oni bowiem powtórzyć wyzwanie od checkpointu (ułatwienie to wyrugowano z części drugiej).

Wideo - Splatterhouse

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper