Clock Tower

Clock Tower

7,3
9 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.5
PSone 5.7
SNES 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Human Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
14.09.1995
Producent:
Human Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Premiery
Świat:
14.09.1995

Clock Tower - opis gry

Clock Tower to przygodówka point-and-click w klimatach horroru wyprodukowana i wydana przez japońskie studio Human Entertainment. Tytuł ukazał się na konsoli Super Nintendo w 1995 roku, a po dwóch latach jego odświeżona wersja trafiła też na inne sprzęty - PC oraz PlayStation. Inspiracją dla projektu była Phenomena, włoski film z lat 80. w reżyserii Dario Argento. Gra, choć nie wyszła oficjalnie poza Japonią, doczekała się fanowskiego tłumaczenia.

Główną bohaterką gry jest niejaka Jennifer Simpson, dziewczyna z Granite Orphanage, sierocińca znajdującego się gdzieś w Norwegii. Pewnego razu ona i jej przyjaciele zostają adoptowani przez niejakiego pana Barrowsa, zamożnego odludka mieszkającego w wielkiej rezydencji zwanej “wieżą zegarową”. Wszyscy z początku są szczęśliwi - przed nimi perspektywa nowego, lepszego życia. Ale sielanka trwa bardzo krótko. Wkrótce okazuje się, że znajomi Jennifer umierają jeden po drugim. Ich dotychczasowa opiekunka, prawa ręka Barrowsa, zniknęła, a po rezydencji grasuje szaleniec z wielkimi nożycami polujący na kolejne ofiary.

Dalsza część tekstu pod wideo

Clock Tower to dwuwymiarowa przygodówka point-and-click, co oznacza, że nie mamy tu całkowitej kontroli nad postacią - zamiast tego sterujemy głównie kursorem. Jennifer może poruszać się w prawo lub w lewo, używając kursora możemy natomiast sprawić by wykonała innego rodzaju czynności, np. sprawdziła elementy otoczenia. Główną atrakcją gry, co odróżnią ją od innych przygodówek z epoki, jest obecność przeciwnika, który stale depcze nam po piętach - wspomnianego Scissormana. Bohaterka jest oczywiście zbyt słaba by mogła sobie z nim poradzić, no i nie ma żadnej broni, dlatego w razie zagrożenia musi uciekać i szukać miejsca, gdzie mogłaby się schować i przeczekać atak. Gra nie informuje o stanie zdrowia Jennifer, ale może ona umrzeć w trakcie naszych zmagań. Ważną rolę odgrywa ‘wskaźnik’ strachu, który wpływa na poczynania podopiecznej, jeśli jest ona bardzo spanikowana. Im więcej strachu, tym większe prawdopodobieństwo, że zaskoczy ją Scissorman.

Clock Tower w trakcie rozgrywki umożliwia nam podejmowanie kluczowych decyzji, które rzutują potem na bieg fabuły. Gra oferuje w sumie około dziesięciu zakończeń - zarówno niekanonicznych, jak i kanonicznych prowadzących do wydarzeń przedstawionych w drugiej części serii.

Wideo - Clock Tower

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper