NightCry (PS Vita)

NightCry (PS Vita)

NightCry
  • Producent: Nude Maker
  • Wydawca: Active Gaming Media
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 31.01.2019
  • Europa: 31.01.2019
  • Polska: 31.01.2019
  • Gatunek: Horror
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

6.01 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

NightCry to gra przygodowa point-and-click w konwencji survival horroru wyprodukowana przez japońskie studio Nude Maker i wydana przez Playism. Tytuł ukazał się pierwotnie na komputerach PC, a  później został też przeniesiony na PlayStation Vita. NightCry to duchowy spadkobierca serii Clock Tower (przy jego tworzeniu brał udział Hifumi Kono, autor pierwszych dwóch odsłon CT).

Przy produkcji NightCry brały udział osoby, których nazwiska powinny być znane miłośnikom japońskich growych i filmowych horrorów (ale i nie tylko). Oprócz wspomnianego na wstępie Kono jest to także Masaharu Ito, projektant potworów (wcześniej Silent Hill), kompozytorzy Nobuko Toda (m.in. seria Metal Gear Solid) oraz Michiru Yamane (Castlevania), a także reżyser Takashi Shimizu mający na koncie kultową “Klątwę” (Ju-on).

Przez lwią część akcja rozgrywa się na luksusowym liniowcu zwanym Oceanus. W sierpniu 2016 roku wyrusza on w rejs z Włoch na Karaiby, po drodze zatrzymując się też w innych miejscach. Historia koncentruje się na Monice Flores (choć są też inni), amerykańskiej studentce, która uczestniczy w rejsie wraz z grupą przyjaciół ze studiów. Wypad zaczyna jednak przypominać koszmar po tym, jak na statku zaczyna dochodzić do brutalnych morderstw. Odpowiada za nie tajemniczy Scissorwalker, groteskowa istota uzbrojona w wielkich rozmiarów nożyce.

Zarówno fabularnie, jak i gameplayowo produkcja nawiązuje do serii Clock Tower. W odróżnieniu od większości survival horrorów tutaj nie sterujemy naszą postacią bezpośrednio. Zamiast tego korzystamy z interfejsu point-and-click. Możemy w ten sposób sprawdzać interesujące nas obiekty, zbierać przedmioty, rozwiązywać zagadki itd.

Grę można podzielić na dwie części - eksplorację i ucieczkę. Podczas eksploracji NightCry przypomina inne survival horrory. W trakcie ucieczki musimy natomiast za wszelką cenę umykać Scissorwalkerowi. Możemy wówczas korzystać z pułapek, różnego rodzaju narzędzi znajdowanych na pokładzie Oceanusa, a także chować się. Od czasu do czasu zdarzają się również sekwencje QTE.

NightCry, co warto dodać, jest nieliniowe. Od decyzji podejmowanych przez nas zależy los bohaterki i innych osób. W sumie twórcy przygotowali osiem zakończeń.

Podobne gry