Psyvariar 2: The Will to Fabricate

Psyvariar 2: The Will to Fabricate

6,2
12 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 6.2
XBOX 6.3
DC 6.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Success
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
26.02.2004
Producent:
Success
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Zręcznościowa,   Strzelanina
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
26.02.2004

Psyvariar 2: The Will to Fabricate - opis gry

Psyvariar 2: The Will to Fabricate to scrollowany shooter (tzw. shmup) wyprodukowany i wydany przez japońskie studio Success Corporation. Tytuł ukazał się najpierw na automatach, a następnie został przeniesiony na Dreamcasta, PlayStation 2 i Xboxa. W odróżnieniu od pierwowzoru gra nie ukazała się poza Japonią.

Psyvariar 2, podobnie jak pierwowzór, jest shooterem horyzontalnym, co oznacza, że nasz pojazd, w tym przypadku mech, sunie w górę ekranu, a nie na boki. Do wyboru mam dwie postacie: Yuheia Asakiri oraz dziewczynę Kei Lambde Oread. Oboje mają inną charakterystykę. Mianowicie Yuhei polega bardziej na sile ognia, natomiast Kei na buzzowaniu (o tym za chwilę).

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Druga odsłona Psyvariar posiada wszystkie cechy klasycznego shmupa - pełno tu efekciarskich akcji, chmar nieprzyjaciół i pocisków pokrywających znaczną część ekranu. Na tle konkurencji produkcję Success wyróżnia zwłaszcza jeden patent, a mianowicie mniejszy nacisk na zgarnianie power-upów. Zamiast tego mamy system Buzz. W praniu wygląda to w ten sposób, że omijając pociski przeciwników lecących w (bardzo) bliskiej odległości nabijamy specjalny wskaźnik, który po napełnieniu sprawia, iż stajemy się nietykalni. Nowością względem pierwszej części jest możliwość kręcenia się mechem, co niesie z sobą zwłaszcza dwa udogodnienia: zmienia właściwość wystrzeliwanych przez nas pocisków oraz szybciej nabija Buzza. Kampania składa się z siedmiu poziomów, przy czym po skończeniu pierwszego i po osiągnięciu dobrego wyniku możemy wybrać jedno z trzech rozgałęzień.

 

Poszczególne wersje gry nieco się od siebie różniły. Ta na DC była najmniej rozbudowana, ale niewielki nakład pobił ceny w drugim obiegu, więc obecnie jest najdroższa; na PS2 dodano mission mode (czterdzieści wyzwań), galerię, widoczne paski energii oraz płytę DVD zawierającą m.in. replaye z materiałami największych wymiataczy, a na Xboxie pojawiły się funkcje sieciowe oraz opcja umożliwiająca zapis i oglądanie replayów.

Wideo - Psyvariar 2: The Will to Fabricate

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper