SKLEP
GunValkyrie
1614V

GunValkyrie

GunValkyrie
  • Producent: Smilebit
  • Wydawca: SEGA
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 18.03.2002
  • Europa: 17.05.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina
  • Liczba graczy: 1

GunValkyrie to produkcja science-fiction autorstwa należącego do Segi studia Smilebit. Akcja gry toczy się w alternatywnej wersji XX wieku. Tytuł wydano w 2002 roku na Xboxa, choć warto dodać, iż pierwotnie GunValkyrie powstawało z myślą o DC.

GunValkyrie pozwala nam się wcielić w członka oddziału specjalnego Team Dophin, którego zadaniem jest odnaleźć zaginionego genialnego naukowca. Jest nim doktor Hebbel, który na początku XX wieku naszej ery dokonuje wielu wiekopomnych odkryć z różnych dziedzin nauki, pozwalając Imperium Brytyjskiemu na całkowite podporządkowanie sobie świata. Wkład w rozwój ludzkości sprawia, iż w oczach niektórych zyskuje on status niemalże równy Bogu.

 

Cechą sztandarową produkcji Smilebit jest sterowanie wykorzystujące w równie ważnym stopniu obie gałki pada - lewą poruszamy się naszą postacią, prawą celujemy. Lewym spustem używamy też boosta, który bywa nieocenioną pomocą w trakcie zaliczania dziesięciu poziomów gry. Do wyboru (podejmowanego na początku niemal każdego etapu) mamy dwie postacie - Kelly i Saburouta. Ta pierwsza, jak można się spodziewać, jest szybsza i ma też bronie pozwalające lockować się na wielu celach, Saburout natomiast posiada potężniejszy arsenał, ale nie należy do najzwinniejszych. Różnice między obojgiem są zatem spore co da o sobie znać podczas rozgrywki. Postacie (i ich wyposażenie) można poza tym rozwijać za zdobywane pod koniec każdej misji pieniądze.

 

Graczowi przyjdzie odwiedzić wiele unikalnych miejscówek w klimacie elec-punk (według założeń twórców to bardziej rozwinięta wersja steampunka). Oprócz poszukiwań genialnego naukowca zbada on również okoliczności zniknięcia kolonii zamiast których straszą chmary dziwnych robali.

 

GunValkyrie cieszyło się uznaniem graczy i recenzentów, choć wielu zwracała uwagę na specyficzne, wymagające przyzwyczajenia sterowanie oraz nie do końca wykorzystany potencjał.

Podobne gry