Gungriffon

Gungriffon

7,3
4 oceny

Ocena wg platformy:

SAT 7.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Premiery
Świat:
15.03.1996
Europa:
1996
Producent:
Game Arts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja
Premiery
Świat:
15.03.1996
Europa:
1996

Gungriffon - opis gry

Gungriffon to gra akcji z udziałem mechów wyprodukowana przez japońskie studio Game Arts, twórców takich serii jak Lunar czy Grandia. Tytuł ukazał się na wyłączność dla Saturna w 1996 roku, a za jego wydanie odpowiadała Sega.

Akcja Gungriffon rozgrywa się w XXI wieku. Na świecie panuje nowa sytuacja geopolityczna z powodu wyniszczającego wpływu globalnego ocieplenia. Do życia powołane zostają cztery frakcje skupiające kraje Ameryki, Azji, Afryki oraz Europy, które bynajmniej nie żyją z sobą w pokoju. Oblicze konfliktu zmieniają w pewnym momencie mechy. Pierwsze ich modele nazywają się AWGS (Armored Walking Gun Systems), ale po jakimś czasie w Chinach na pola bitew wprowadzone zostają udoskonalone maszyny - tzw. High-Macs. W pilota jednego z nich wciela się gracz.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas kampanii (Gungriffon nie posiada multiplayera) przeniesiemy się w różne miejsca na świecie, a naszym głównym celem będzie wypełnianie misji polegających przeważnie na odszukaniu i zniszczeniu jakiegoś celu, wybiciu wszystkich nieprzyjaciół bądź ochronie towarzyszy broni. Do dyspozycji mamy cztery bronie przydające się w różnych okolicznościach: działko, przegrzewający się z czasem karabin maszynowy, granaty oraz rakiety samonaprowadzające. Ilość amunicji nie jest nieograniczona, jednak dostawy mogą nam zagwarantować helikoptery sprzymierzeńców (jeśli uprzednio nie zostaną zestrzelone). Inna sprawa, że nie jesteśmy sami i po naszej stronie walczą też inni.

 

Gungriffon spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy, co zaowocowało później powstaniem jeszcze kilku kontynuacji. Największym powodzeniem cieszył się gameplay, który wymagał od gracza ogarnięcia sterowania oraz taktycznego podejścia do rozgrywanych bitew. Chęć zrobienia czystej zadymy nie gwarantowała tu powodzenia, wręcz przeciwnie, skazywała na cięgi. Co warto dodać, gra korzystała z pada, który Sega stworzyła z myślą o grach 3D (sprzedawany był razem z NiGHTS).

Wideo - Gungriffon

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper