SKLEP
Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure
3925V

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure
  • Producent: LucasArts
  • Wydawca: LucasArts
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 1989
  • Europa: 1989
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1

Indiana Jones and the Last Crusade: The Graphic Adventure to dwuwymiarowa przygodówka point-and-click wyprodukowana i wydana przez LucasArts na komputery typu PC i Amiga. Gra bazowała bezpośrednio na filmie o tym samym tytule.

Adaptacja autorstwa LucasArts stara się możliwie jak najwierniej przedstawić wydarzenia ukazane w filmie Stevena Spielberga. Indy, po zdobyciu krzyża Coronado, wraca na uczelnię, gdzie spotyka się z niejakim Walterem Donovanem, biznesmenem. Ten informuje go o dwóch sprawach, które stają się punktem wyjścia dla historii: o Świętym Graalu, kielichu, z którego Jezus pił podczas ostatniej wieczerzy, oraz o zaginięciu ojca głównego bohatera.

 

Podczas rozgrywki Indiana odwiedzi różne miejsca znane z filmu, przy czym należy wspomnieć, że niektóre sceny zostały wycięte, a niektóre dodane (pod nadzorem samego Spielberga i George’a Lucasa). W tym pierwszym wypadku był to np. pościg w Wenecji i zadyma na pustyni.

 

Grę napędza silnik SCUMM, który stanowił rdzeń innych przygodówek LucasArts wydawanych w latach 80. i 90. ubiegłego wieku. Naszym podopiecznym sterujemy tu za pomocą interfejsu point-and-click. Porusza się on po lokacjach ze statycznymi elementami otoczenia, wchodząc w interakcję ze światem za sprawą komend widocznych w menusach. Indiana może np. zagadać do napotkanego NPC-a, by wyciągnąć od niego cenną informację, lub podnieść przedmiot, który może się przydać do rozwiązania jakiejś zagadki, a co z tym idzie - do ruszenia fabuły. I skoro o niej mowa - “Ostatnią krucjatę” można przejść na kilka sposobów, co oznacza, że przy jednym podejściu nie zobaczymy wszystkiego.

 

Pomimo usunięcia najbardziej widowiskowych scen, w grze nie brakuje też sekcji zręcznościowych, które w przypadku niepowodzenia, w odróżnieniu od innych produkcji LucasArts, mogą sprawić, iż nasz podopieczny wyzionie ducha. Swego rodzaju nowością były też Indy Quotient, specjalne punkty przyznawane za osiągnięcie postępów. Rozwiązanie to trafiło do sequela, czyli Indiana Jones and the Fate of Atlantis.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme