SKLEP
Ore no Shikabane wo Koete Yuke (Oreshika)
3355V

Ore no Shikabane wo Koete Yuke (Oreshika)

Ore no Shikabane wo Koete Yuke (Oreshika)
  • Producent: Alfa System
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 17.06.1999
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Ore no Shikabane wo Koete Yuke (w skrócie Oreshika) to japońska gra RPG z naciskiem na eksplorację dungeonów. Tytuł ukazał się najpierw na PlayStation w 1999 roku, a następnie jego remake trafił też na PSP. Za produkcję obu wersji odpowiadało studio Alfa Systems wespół z japońskim oddziałem Sony. Oreshika nie ukazała się na Zachodzie, jednak wielu graczy, także tych spoza Japonii, uważa ją za jednego z najlepszych przedstawicieli swojego gatunku.

Gra nie ma jednego zdefiniowanego bohatera. Jej historia kręci się wokół klanu łowców demonów, na który, podczas pewnego incydentu, zostaje rzucona klątwa. Dość rzec, że ma ona bardzo nieprzyjemny charakter - otóż przedstawiciele klanu starzeją się znacznie szybciej niż normalni ludzie, a poza tym nie mogą spłodzić potomstwa. Sprawa wydaje się beznadziejna, jednak z interwencją przychodzą bóstwa dające możliwość przedłużenia linii, aby kiedyś pojawił się wojownik wystarczająco silny, żeby wytrzebić wszystkie demony.

 

Zanim rozpoczniemy właściwą rozgrywkę gra stawia przed nami pierwsze zadanie - stworzyć własną postać. Wybieramy jej płeć, imię, nazwisko oraz datę urodzenia. Następnie decydujemy, z którym bóstwem spłodzić potomstwo. Opcje są cztery - każda podporządkowana jakiemuś żywiołowi, co rzutuje na charakterystykę potomka (potem dochodzi jeszcze osiem profesji oferujących większą różnorodność).

 

Jak przystało na dungeon crawlera, mamy tu do czynienia z miejscem, które posłuży nam jako baza wypadowa. Miasto, będące siedzibą klanu, jest zniszczone, a naszym zadaniem będzie je rozbudować. Z czasem nasza odpowiedzialność rośnie - zarządzamy bowiem nie tylko rozwojem własnych postaci, ale także inwentarzem, relacjami z bóstwami, drzewem genealogicznym itd.

 

Średnia długość życia naszego bohatera wynosi półtora roku, dwa lata. Czas w grze płynie gdy odwiedzamy kolejne dungeony i zatrzymuje jeśli wpadamy do naszej mieściny. Oczywiście eskapady do lochów są kluczowe, jednak służą one nie tylko rozwojowi bohaterów, ale również umożliwiają gromadzenie punktów, które przydają się później do nawiązywania relacji z bóstwami. Im jest ich więcej, tym lepszy mamy ‘wybór’, a większą ich ilość zgarniamy zabijając potężniejszych przeciwników.

 

Same walki są dość standardowe. System jest turowy, a oponenci widoczni w trakcie eksploracji. Niekiedy przyjdzie nam się zmierzyć z całą grupą nieprzyjaciół, jednak taki pojedynek można zakończyć szybciej posyłając do piachu lidera. W grze nie ma poziomów doświadczenia, rozwój ogranicza się do nabijania statystyk.

 

Oreshika, jak wspomnieliśmy, nie ukazała się poza Japonią, ale zrobił to jej sequel wydany na PlayStation Vita znany jako Oreshika: Tainted Bloodlines. Kontynuacja rozwijała formułę rozgrywki i znacząco rozbudowała scenariusz. Jej akcja toczyła się 100 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze.

Podobne gry