htoL#NiQ: The Firefly Diary
2651V

htoL#NiQ: The Firefly Diary

htoL#NiQ: The Firefly Diary
  • Premiery
  • Świat: 19.06.2014
  • Europa: 25.02.2015
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • strach
  • przemoc

htoL#NiQ: The Firefly Diary jest produkcją japońskiego studia Nippon Ichi Software. Producentem i projektantem gry jest Masayuki Furuy. Tytuł jest przygodówką, w której gracz kieruje Robaczkiem Świętojańskim. 

Historia rozpoczyna się 31 grudnia 9999 roku. Gracze dostają pod opiekę Mion, srebrzystowłosą dziewczynkę z porożem na głowie, która budzi się w tajemniczej i dość mrocznej krainie. Nie znajdziecie tu dialogów czy podanych na talerzu informacji, wszystkiego musicie się domyślać z zaledwie kilku scenek przerywnikowych, wyglądu scenerii oraz zbieranych fragmentów pamięci opowiadających o czasach, gdy mała Mion żyła z rodzicami. Piękne wspomnienia przeplatają się z koszmarnymi, a szczątkowy scenariusz jest na tyle ciekawy, że można go interpretować na kilka sposobów.

Mion towarzyszą dwa świetliki, Lumen i Umbra, dzięki którym za pomocą paneli dotykowych możemy kierować dziewczynką. Lumen rzuca światło, sygnalizuje, gdzie znajdują się różnego rodzaju przełączniki oraz elementy interaktywne. Umbra z kolei egzystuje w alternatywnym wymiarze cieni, który aktywujemy, macając tylny panel dotykowy. Świetlik może swobodnie poruszać się po cieniach rzucanych przez elementy otoczenia. Podczas przygody możliwe jest swobodne przemieszczanie się pomiędzy światami. W grze nie brakuje całej masy przeróżnych pułapek, zagadek logicznych, ruchomych platform, czających się w cieniu potworów czy pokręconych labiryntów. Mion od czasu do czasy łapie za parasol, wykorzystując do szybowania rozstawione wiatraki, szuka sposobów, jak pokonać bossów, a nawet kontroluje strzelające nasionami rośliny.

Zadaniem gracza jest więc nawigowanie Mion w taki sposób, aby bezpiecznie przeprowadzić ją przez ten koszmar. Tytuł nie jest specjalnie długi, bo składa się z zaledwie 4 rozdziałów, ale niektóre poziomy wymagają ruchów obliczonych co do przysłowiowego piksela! W europejskiej dla ułatwienia jest opcja zmiany sterowania z dotykowego na standardowe. Najwięksi twardziele mogą pokusić się o odszukanie wszystkich fragmentów wspomnień i odblokować bonusowy rozdział prowadzący do prawdziwego zakończenia.

Recenzje

Podobne gry