Dragon Quest

Dragon Quest

7,9
15 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.0
NES 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Chunsoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
27.05.1986
Producent:
Chunsoft
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
27.05.1986

Dragon Quest - opis gry

Dragon Quest, w Stanach Zjednoczonych znany pod tytułem Dragon Warrior, to gra jRPG wyprodukowana przez Chunsoft i wydana przez Enix m.in. na NES-a. Autorem pomysłu był Yuji Horii, który swoje inspiracje czerpał z takich tytułów jak Ultima czy Wizardry, a ilustracje wykonał Akira Toriyama, twórca m.in. Dragon Balla. Pierwszą część serii DQ powszechnie uważa się za protoplastę swojego gatunku.

Fabuła gry jest szczątkowa i stanowi zaledwie pretekst do podjęcia działań. Gracz wciela się w bezimiennego bohatera, który odwiedzając zamek Tantegel, dowiaduje się, że smok porwał księżniczkę i trzyma ją w jaskini gdzieś daleko. Oczywiście to będzie tylko wprowadzenie - z czasem okaże się, że misja ratunkowa nie wystarczy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Cel od samego początku jest w zasadzie jasny, choć zanim dojdzie do ostatecznych rozstrzygnięć nasz podopieczny odwiedzi różne rejony świata, gdzie, wplątując się w rozmaite perypetie, będzie rósł w siłę. Dragon Quest położył fundamenty pod cały gatunek japońskich eRPeGów - grę można podzielić na część poświęconą eksploracji i na walki. Ta pierwsza często wymaga wściubiania nosa w każdy kąt, przepytywania NPC-ów i wyciągania informacji naprowadzających nas na następny cel. Pewnym anachronizmem, patrząc z perspektywy czasu, jest jednak konieczność wyboru komendy przy każdej czynności (rozmowie, zejściu po schodach, otworzeniu drzwi itd.).

Pojedynki w DQ są losowe, co oznacza, że nie widzimy przeciwników podczas eksploracji. Zwycięstwo nagradzane jest punktami doświadczenia, które rozwijają naszą postać. Akcję w trakcie starć śledzimy z oczu bohatera, a czynności, jakie ma podjąć, wybieramy z listy komend.

Ciekawym patentem jest to, że świat gry nie stawia przed nami niemożliwych do przekroczenia barier. Większa jego część dostępna jest do naszej dyspozycji od początku przygody, choć im dalej jesteśmy od Tantegel, tym przeciwnicy robią się silniejsi, przez co dla zmniejszenia ryzyka opłaca się najpierw przypakować.

Oczywiście dla naszych postępów znaczenie ma nie tylko level, ale także ekwipunek. Za zwycięstwo w kolejnych starciach otrzymujemy kasę, którą z czasem możemy przeznaczać na coraz lepszy sprzęt i większą ilość przydatnych przedmiotów.

Dragon Quest odniósł w swoim czasie wielki sukces, choć początkowo gra nie była w Japonii społecznym fenomenem - na to trzeba było poczekać do premiery trzeciej części. Sam oryginał doczekał się kilku nowszych wersji wydanych na różne platformy, przy czym na szczególną uwagę zasługiwała składanka ze SNES-a zawierająca pierwsze dwie odsłony cyklu.

Wideo - Dragon Quest

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper