Treasure of Rudras
1803V

Treasure of Rudras

Treasure of Rudras
  • Producent: Square
  • Wydawca: Square
  • Wersja językowa: Japońska
  • Premiery
  • Świat: 05.04.1996
  • Europa: Nie wydano
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1

Treasure of Rudras (jap. Rudora no Hihou) to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Square na Super Nintendo. Za jej stworzenie odpowiadali twórcy popularnej serii SaGa. Tytuł wyróżniał się zwłaszcza innowacyjnym systemem magii oraz naleciałościami rodem z mitologii indyjskiej.

Gra podzielona jest na kilka scenariuszy - każdy epizod skupia się na innej postaci. Jest to żołnierz o imieniu Sion, kapłanka Riza oraz archeolog Surlent. Ich perypetiom towarzyszy widmo armagedonu, który raz na 4000 lat równa wszystko z ziemią.

 

Zabawa zaczyna się w momencie gdy do końca świata pozostało raptem 15 dni. Do wyboru mamy jeden ze wspomnianych scenariuszy (kolejność nie ma znaczenia) i wraz z czynnościami, które będziemy podejmować, czas zacznie ulatywać. Co ciekawe, decyzje jakie podejmujemy jedną postacią mogą wpływać na poczynania pozostałych, np. pozostawienie reliktu sprawi, że znajdzie go kto inny. Przejście wszystkich trzech epizodów odblokowuje finałowy rozdział.

 

Rudra to w zasadzie tradycyjny japoński eRPeG, choć wyróżnia go kilka ciekawych rozwiązań. Trzon rozgrywki nie oferuje niespodzianek - podróżujemy po mapie świata, odwiedzamy rozmaite miasta i mieściny, a jak przychodzi co do czego to zapuszczamy się też w ciemne kazamaty z korytarzami wijącymi się niczym w labiryncie. To, co zasługuje tu na szczególną uwagę, to system magii.

 

W przeciwieństwie do wielu innych gier, które oddają nam do dyspozycji konkretne czary, tutaj tworzymy je sobie sami. Zaklęcie składa się z trzech słów - przedrostka, głównej części oraz przyrostka. Każda z tych części może wzbogacić działanie czaru, np. zmienić żywioł albo umożliwić rażenie wszystkich przeciwników znajdujących się na polu bitwy. Zdarzają się też wyjątki, czyli zaklęcia ‘jednoczęściowe’ do których dołączanie przedrostków i przyrostków nie jest wskazane. Gra daje ogólnie sporo pole do popisu - umożliwia np. stworzenie potężnej umiejętności relatywnie szybko, choć, dla zachowania balansu, niewielka liczba MP sprawi, że nie będziemy mogli jej odpalać na prawo i lewo.

 

Rudra nie odniosła komercyjnego sukcesu, co spowodowane było zapewne późną premierą - w 1996 roku na rynku były już obecne sprzęty następnej generacji. Gra wprawdzie nie opuściła granic Japonii, ale fani zdołali po latach przygotować jej nieoficjalne tłumaczenie.

Podobne gry