The Awakened Fate Ultimatum
4173V

The Awakened Fate Ultimatum

The Awakened Fate Ultimatum
  • Premiery
  • Świat: 25.09.2014
  • Europa: 20.03.2015
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • strach

The Awakened Fate Ultimatum to japońska gra RPG typu dungeon crawler wyprodukowana przez studio Nippon Ichi i wydana w Europie przez NIS America. Tytuł ukazał się na PlayStation 3 i był kontynuacją The Guided Fate Paradox, choć powiązania między obiema częściami były raczej luźne.

Gra opowiada o wojnie pomiędzy diabłami i aniołami, która rozgrywa się w krainie zwanej Celestia. Anioły w końcu znajdują sposób, jak poradzić sobie z odwiecznym rywalem. Mianowicie chcą zamienić wybranego człowieka w boga, a ten ma pełnić funkcję broni ostatecznej. Wybór pada na pozornie zwykłego młodzieńca, Shina Kamikaze, w którego ciele w wyniku pewnych perypetii umieszczony zostaje kryształ ‘zdolny obudzić przeznaczenie’. Teraz protagonista będzie musiał stać się częścią konfliktu. Decyzje, jakie podejmie, wpłyną na jego przebieg.

Podobnie jak poprzednik, The Awakened Fate Ultimatum to dungeon crawler. Większość część czasu spędzamy tutaj w lochach, które zwykle składają się z wielu pięter. Po drodze zmagamy się z różnymi rodzajami nieprzyjaciół oraz zbieramy przedmioty podnoszące potencjał bojowy podopiecznego.

Względem pierwszej części pojawia się kilka nowości. Teraz np. lokacje są wykonane w pełnym 3D. Po drugie, Shin może używać umiejętności typu Deitize. Pozwalają mu one na transformację i tym samym dostęp do dwóch różnych zestawów technik. W ten sposób boosta dostają też jego statystyki. Przeciwników można podzielić na dwa rodzaje - “dobrych” i “złych”. Każdy z nich ma innego rodzaju słabości.

Przeciwnicy widoczni są podczas eksploracji i gdy wejdziemy z nimi w kontakt, gra nie przenosi nas na oddzielne pole bitwy. The Awakened Fate Ultimatum czerpie inspiracje z gier typu “roguelike”, co oznacza, że układ lokacji jest losowy, a przegrana odsyła podopiecznego z powrotem na początek lochu, pozbawiając go przy okazji zdobycznych przedmiotów.

W grze zaimplementowano system rozwoju zwany Crystal Customization. Za posiadane punkty CP możemy rozwijać zdolności Shina, jego ‘diabelską’ lub ‘anielską’ stronę - wyuczać go nowych technik lub podnosić statystyki.

Recenzje

Podobne gry