Quake II (PC)

Quake II (PC)

Quake II
  • Producent: id Software
  • Wydawca: Activision
  • Polski dystrybutor: Licomp Empirical Multimedia
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 09.12.1997
  • Europa: 09.12.1997
  • Polska: 14.12.1997
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1-4

Ocena społeczności

8.976 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Quake II to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby. Pierwszą wersję gry wyprodukowało studio id Software z myślą o komputerach osobistych, za konsolowe porty, które ukazały się później na PlayStation, Nintendo 64, Xboksa 360, odpowiadali już inni developerzy.

Założenia są proste. Gracz wciela się w żołnierzy piechoty, którego zadaniem jest powstrzymać inwazję wrogo nastawionych obcych zwanych Stroggami. Nasz podopieczny bierze udział w ataku na ich planetę, ale dość szybko giną prawie wszyscy jego towarzysze broni. W tej sytuacji musi sobie radzić sam.

Pod względem gameplayu drugi Quake jest standardowym przedstawicielem gatunku. Względem pierwowzoru, który był jednym z kamieni milowych branży growej, tutaj ruchy naszego podopiecznego są ‘cięższe’, a miejscówki generalnie bardziej rozbudowane. Do dyspozycji mamy kilka różnych rodzajów broni (m.in. shotgun, super shotgun, granatnik, wyrzutnia rakiet, blaster, karabin maszynowy, railgun, bfg10k) oraz power-upy w stylu poczwórnych obrażeń lub chwilowej nietykalności.

W Quake II do wyboru mamy singlową kampanię oraz multiplayer. W tej pierwszej nowością [względem ‘jedynki’] jest podział na misje - przed każdym nowym poziomem otrzymujemy bowiem wytyczną, którą musimy zrealizować. Jeśli chodzi natomiast o wariant wieloosobowy, to został on do pewnego stopnia zubożony w porównaniu do PeCetów - w obu konsolowych wersjach grać mogą ze sobą maksymalnie cztery osoby.

Różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami sięgają jeszcze dalej. Na PlayStation wyleciało kilka poziomów oraz pewne elementy graficzne. Inne godne odnotowania zmiany to dodanie nowego rodzaju przeciwnika, Arachnida, walącego z dwóch railgunów mechanicznego pół-pająka pół-człowieka, inny system zapisywania stanu gry (robimy to tylko w wyznaczonych do tego miejscach), oraz wsparcie myszy. Na sprzęcie Nintendo też zmieniono niektóre levele, a oprócz tego poprawiono jakość oprawy graficznej (QII wykorzystywał dodatkowo Expansion Paka).

Podobne gry