Mortal Kombat 4

Mortal Kombat 4

6,6
140 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.6
PSone 6.6
N64 6.5
GBC -
ARC 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Eurocom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
23.06.1998
Europa:
15.09.1998
Producent:
Eurocom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
25 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
23.06.1998
Europa:
15.09.1998

Mortal Kombat 4 - opis gry

Mortal Kombat 4 to bijatyka wyprodukowana i wydana przez Midway Games. Konsolowa wersja gry ukazała się na PlayStation i Nintendo 64 - za jej konwersję odpowiadał Eurocom. Tytuł zawitał również na PC oraz Gameboy Color. “Czwórka” wprowadziła kilka znaczących zmian do formuły serii stworzonej przez Eda Boona i Johna Tobiasa, jedną z nich był np. przeskok w trójwymiar.

Fabularnie czwarta część Mortal Kombat kończy z wątkiem Shao Kahna. Zagrożeniem dla Ziemi jest tym razem Shinnok, niegdyś ‘starszy bóg’, który przed tysiącami lat planował podbić wszystkie światy uniwersum, ale jego plany powstrzymał Raiden.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wspomniany na wstępie przeskok w trójwymiar odcisnął swoje piętno na rozgrywce, chociaż konsekwencje tego kroku nie były tak drastyczne jakby się można było spodziewać. Zawodnicy, wśród których znajdziemy starych znajomych (np. Sub-Zero, Scorpion, Reptile, Goro, Johnny Cage, Sonya Blade) oraz zupełnie nowe twarze, mogą robić krok w głąb ekranu, a ich zmagania śledzi reagująca na poczynania dynamiczna kamera. Największym novum jeśli chodzi o mechanikę jest jednak dodanie broni. Każda z postaci posiada jakiś unikalny dla siebie oręż (są to m.in. miecze, młoty itd.), który da się wyciągnąć ‘z kieszeni’ po wklepaniu odpowiedniej kombinacji przycisków, pamiętać jednak trzeba, że oponent dość łatwo może wytrącić go z rąk, a następnie użyć do własnych celów.

To oczywiście nie wszystkie nowości. Gra wprowadza ograniczenia dla combosów - po zadaniu pewnej ilości obrażeń, combo jest automatycznie przerywane, by nie można go było kontynuować bez końca (limit ten da się wyłączyć kodem). Znacznie mniej jest też rozmaitych ‘wykończeń’. Twórcy wyrugowali obecne jeszcze w ‘trójce’ animality, babality, friendships, zamiast tego skupiając się tylko na charakterystycznych dla serii fatalitach - każdy z zawodników ma dwie tego rodzaju animacje, a do nich dochodzą jeszcze stage fatality, czyli egzekucje robiące użytek z otoczenia na niektórych arenach.

Wideo - Mortal Kombat 4

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper