Jade Cocoon 2
2291V

Jade Cocoon 2

Jade Cocoon 2
  • Producent: Genki
  • Wydawca: Ubisoft
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 30.08.2001
  • Europa: 14.06.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG
  • Liczba graczy: 1-2

Jade Cocoon 2 to japońska gra RPG z elementami hodowli potworów wyprodukowana przez studio Genki i wydana przez Ubisoft na PlayStation 2. Tytuł był kontynuacją Jade Cocoon: Story of the Tamamayu, które ukazało się jeszcze na poprzednim sprzęcie Sony.

Akcja “dwójki” toczy się jakieś 100 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwowzorze. Głównym bohaterem jest chłopak o imieniu Kahu, który pragnie zostać beastmasterem. Aby spełnić to marzenie, udaje się do świątyni Kemuel, ale czeka tam na niego niemiła niespodzianka. Kahu przez przypadek ‘dorabia’ się bowiem klątwy i żeby ją zrzucić musi odnaleźć cztery leśne orby.

Druga odsłona Jade Cocoon w dużym stopniu nawiązuje do ‘jedynki’. Także i tutaj mamy do czynienia z hodowlą potworów, których twórcy przygotowali ponad 200. Kahu może wystawiać maksymalnie ośmiu podopiecznych z umiejętnościami bazującymi na czterech różnych żywiołach. Wszelakich technik jest tu w bród, co daje grającemu szansę stworzenia naprawdę unikalnej ekipy. Do tego dochodzi ponadto możliwość przeprowadzania fuzji.

Gra posiada tryb singlowy i multiplayer. W tym pierwszym, jak wspomnieliśmy, zadanie polega na odnalezieniu czterech orbów, które umieszczono w czterech różnych lasach (niestety, w momencie premiery przedmiotem największej krytyki był fakt, iż lokacje w grze są do siebie zbyt podobne, co zabijało u niektórych przyjemność z eksploracji). Multi z kolei oferuje wariant, w którym gracze mogą wystawiać do walki swoich podopiecznych.

Co warto dodać, przy produkcji Jade Cocoon 2 jako projektant postaci, tak jak w przypadku pierwowzoru, uczestniczył Katsuya Kondo, animator i autor mang posiadający w CV epizod w Studio Ghibli. Styl graficzny względem pierwszej części uległ jednak wyraźnej zmianie.

Podobne gry