Super Castlevania IV

Super Castlevania IV

8,0
28 oceny

Ocena wg platformy:

SNES 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
9.5 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1991
Europa:
23.11.1992
Producent:
Konami
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Platformowa
Śr. czas:
9.5 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1991
Europa:
23.11.1992

Super Castlevania IV - opis gry

Super Castlevania IV to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Konami na SNES-a w 1991 roku. Była to pierwsza odsłona tej popularnej serii stworzona z myślą o drugim stacjonarnym sprzęcie Nintendo. Tytuł wyreżyserował Masahiro Ueno, który podczas etapu produkcji stawiał sobie za cel obniżenie poziomu trudności i niepogłębianie frustracji graczy zbyt trudnymi wyzwaniami.

Super Castlevania IV to side-scroller, w którym, jako Simon Belmont, ruszamy zmierzyć się z hrabią Draculą w jego zamku pełnym rozmaitych dziwów.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gra składa się z jedenastu poziomów. Rozgrywkę zaczynamy z trzema życiami, których utrata oznacza koniec zabawy. Życie stracić możemy, jeśli przyjmiemy na klatę pewną ilość obrażeń. O stanie zdrowia Simona informuje stosowny wskaźnik u góry ekranu, który możemy zregenerować zbierając jedzenie lub pozyskując magiczny kryształ, nagrodę za pokonanie bossa znajdującego się na końcu każdego etapu.

 

Simon do dyspozycji posiada swój bat, którym może wywijać w ośmiu kierunkach. W “czwórce” posiada on wiele właściwości. Możemy nim odbijać ‘pociski’ ciskane przez przeciwników, albo chwytać się elementów otoczenia pozwalających np. przeskoczyć nad większymi rozpadlinami. Bat można też wzmacniać i wydłużać dzięki przedmiotowi zwanemu Morning Star.

 

Tak jak w poprzednich częściach Castlevanii, główny bohater może również używać innych rodzajów oręża. Różnica polega jednak na tym, że zjadają one serduszka, które pojawiają się przeważnie jako pozostałości po zaciukanych straszydłach. Oprócz bata mamy zatem jeszcze do wyboru chociażby topór i zegar zatrzymujący czas wokół naszego podopiecznego. Gdzieniegdzie znaleźć można również przedmioty zwane Double i Triple Shots pozwalające rzucać dodatkowymi broniami.

Wideo - Super Castlevania IV

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper