The Swapper

The Swapper

7,0
70 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.9
PS4 6.7
XONE 10.0
Wii U -
PS3 7.4
PS Vita 7.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Curve Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Platformowa
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
05.08.2014
Europa:
06.08.2014
Producent:
Curve Studios
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Logiczna,   Platformowa
Śr. czas:
6 godzin
Premiery
Świat:
05.08.2014
Europa:
06.08.2014

Recenzja redakcji

Recenzja: The Swapper (PS Vita)
8.5
Recenzja: The Swapper (PS Vita)

The Swapper - opis gry

The Swapper to puzzle-platformer wyprodukowany przez niezależne fińskie studio Facepalm Games i wydany najpierw na komputery osobiste, a następnie przeniesiony na PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation 4 oraz Nintendo Wii U (za konwersję odpowiadało Curve Studios). Gracz wcielał się tu w astronautę, który próbował odkryć tajemnicę porzuconej stacji kosmicznej.

Akcja The Swapper dzieje się w dalszej przyszłości, gdy Ziemia została pozbawiona surowców naturalnych i ludzkość wyruszyła w różne rejony kosmosu, by stamtąd wspomagać planetę. Z czasem jednak okazuje się, że nie wszystko idzie dobrze - kontakt z kilkoma stacjami kosmicznymi urywa się z niewyjaśnionych powodów. My wcielamy się w postać bezimiennego kosmonauty, którego tożsamości nie znamy i nie poznamy. Jego celem jest dowiedzieć się prawdy o porzuconej stacji kosmicznej, z której, tak przy okazji, musi jeszcze uciec.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

The Swapper to scrollowany puzzle-platformer, w którym istotną rolę odgrywa eksploracja. Podczas przeczesywania stacji musimy przede wszystkim szukać orbów, umożliwiających dostawanie się w nowe miejsca. Bardzo przydatna, a właściwie niezbędna, jest zdolność tworzenia klonów, których możemy mieć maksymalnie cztery. Nad klonami wprawdzie nie mamy bezpośredniej kontroli, lecz nasz podopieczny jest w stanie między nimi przerzucać swoją świadomość. Żeby zdobyć orba, musimy go dotknąć postacią, nad którą sprawujemy kontrolę. Zgarnięcie wymaganej ich ilości otwiera dostęp do nowych lokacji.

 

Z czasem rozgrywka zostaje urozmaicona nowymi patentami. W niektórych pomieszczeniach możemy mieć do czynienia z inną grawitacją albo ze światłami, które utrudniają nieco zmagania. Łącznie jest ich kilka rodzajów. Niebieskie uniemożliwiają tworzenie nowych klonów, białe mogą je zniszczyć, a czerwone utrudniają ‘przeskok’ świadomości.

Wideo - The Swapper

Komentarze (30)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper