Stranger of Sword City

Stranger of Sword City

6,0
3 oceny

Ocena wg platformy:

PC -
XONE 5.0
X360 -
PS Vita 6.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Experience
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
05.06.2014
Producent:
Experience
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
05.06.2014

Recenzja redakcji

Recenzja: Stranger of Sword City (PS Vita)
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

8.0
Recenzja: Stranger of Sword City (PS Vita)

Stranger of Sword City - opis gry

Stranger of Sword City to japońska gra RPG w konwencji dungeon crawlera wyprodukowana przez japońskie studio Experience i wydana przez NIS America. Tytuł ukazał się pierwotnie na Xboxie 360, a potem trafił też na PC, Playstation Vita i Xbox One. Scenariusz do gry napisał zawodowy pisarz, Benny Matsuyama.

Akcja gry toczy się w fantastycznym świecie o nazwie Escario, ale nie jest on domem dla głównego bohatera (wykreowanego przez nas). Po tym, jak jego samolot się rozbił, próbuje on powrócić do swojej rzeczywistości. Rychło na swojej drodze napotyka on niejakiego Riu, który informuje go, że jest wybrańcem, kimś, kto posiada zdolność wchodzenia w kontakt z “krwawymi kryształami” pozostawianymi przez pewien gatunek potworów. Riu jako jedna z trzech osób może je absorbować. Zadaniem bohatera stają się poszukiwania tych przedmiotów. W tle tego wszystkiego pojawia się zaś wątek zamknięty w pytaniu: dlaczego ludzie trafiają do Escario?

Dalsza część tekstu pod wideo

Przygodę w świecie Escario zaczynamy od stworzenia własnej drużyny. Możemy zadecydować o wyglądzie, rasie, głosie i tak dalej. Co ciekawe, wybrać można też wiek, co ma niebagatelne znaczenie dla późniejszych zmagań. Otóż młodsi mają więcej punktów życia (LP), które nie pozwalają na natychmiastowy zgon (w Stanger of Sword City funkcjonuje permadeath), ale są za to słabsi; natomiast ze starszymi jest zgoła na odwrót. Jeśli jednak stracimy towarzysza broni, możemy sobie stworzyć następnego.

Lwia część zmagań to oczywiście eksploracja lochów, w których znajdziemy wiele ukrytych przejść, pułapek, labiryntowych korytarzy i potworów niekoniecznie będących w naszym zasięgu. Stopień trudność jest generalnie wysoki i daje się we znaki nawet na niższych poziomach. Wspomniany wyżej wątek kryształów ma też odbicie w gameplayu - gromadząc je uczymy się nowych umiejętności pozwalających łatwiej sobie radzić z trudnościami.

Co warto dodać na marginesie, późniejsze wersje Stranger of Sword City pozwalają nam wybrać jeden z dwóch stylów graficznych. Jeden bardziej mangowy (z oryginału wydanego na X360), drugi mniej.

Wideo - Stranger of Sword City

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper