Onimusha 2: Samurai's Destiny

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Ocena wg platformy:

PS2 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
07.03.2002
Europa:
04.10.2002
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
14 godzin
Premiery
Świat:
07.03.2002
Europa:
04.10.2002

Onimusha 2: Samurai's Destiny - opis gry

Onimusha 2: Samurai's Destiny to kontynuacja wydanej w 2001 roku gry Onimusha: Warlords. Za drugą częścią ponownie stoi Keiji Inafune na stanowisku producenta, ale tym razem reżyserią zajął się Motohide Eshiro. Gra podobnie jak poprzedniczka jest przygodową grą akcji z elementami slashera.

W sequelu wcielamy się w rolę nowego bohatera imieniem Jubei Yagyu. Wzorowano go na postaci Yagy Muneyoshi, od którego wywodzi się nauka walki mieczem – Shinkage-ry. Tym razem jednak gra znacząco różni się fabularnie od poprzedniczki. Nie mamy Guildensterna, nie pojawia się także Samanosuke (oprócz krótkiej wspominki). Jedynym powracającym „bohaterem” jest ponownie wskrzeszony Nobunaga, z którym po raz kolejny będziemy musieli się zmierzyć. Ponadto Jubei, zależnie od swoich czynów i wyborów, może skorzystać z pomocy jednego z czterech towarzyszy wędrówki.

Gameplay nie różni się zasadniczo od tego z czym mieliśmy do czynienia w Onimusha: Warlords. Sterowanie bardzo mocno przypomina te z serii Resident Evil (poruszamy się po prerendowanych lokacjach trójwymiarowymi postaciami), podobnie jak system wykorzystywania ziół leczniczych do odnawiania zdrowia. Jubei wraz z postępami w grze zdobywa nowe bronie, które rzecz jasna wykorzystuje w walce z demonami. Postanowiono także powalczyć z uczuciem mashowania przycisków i dopracowano ciosy Issen, które wykonać możemy atakując przeciwnika w odpowiednim momencie. Poprawiono także zachowanie demonów Genma, które od teraz mogą nas ścigać przez parę ekranów.

W grze spore znaczenie mają zakupione lub znalezione skarby, którymi możemy obdarować napotkanych towarzyszy zaprzyjaźniając się z nimi. Dokonane wybory wpływają na to, kto z czwórki bohaterów (Ekei, Magoichi, Kotaro i Oyu) będzie towarzyszył nam w dalszej wędrówce. Reakcje na prezent zależą przeważnie od płci, charakteru i temperamentu danej postaci. Dając Oyu bukiet kwiatów możemy ją uszczęśliwić, jednak ofiarowując go bohaterowi płci męskiej reakcja może być zgoła odmienna. Znaczącą nowością są także elementy RPG, które pozwalają nam zwiększać siłę ataków czy wytrzymałość Jubei'a. Jeśli chodzi o podobieństwa, to także tutaj zbieramy esencję z pokonanych demonów, która służyć może za walutę, uzdrowić nas czy przywrócić punkty magii. By odpocząć od walki, dodano miasto przy kopalni złota, w którym możemy zrobić zakupy i porozmawiać z mieszkańcami.

Gra niestety nie odniosła takiego sukcesu jak poprzednia część mimo świetnego przyjęcia w prasie. Recenzenci chwalili niezmiernie produkt Capcomu za odważne decyzje w designie i standardowe ulepszenie kolejnej części gry w serii. Nie pomogło to jednak pobić rekordu sprzedaży poprzednika.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Onimusha 2: Samurai's Destiny

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper