Fire Emblem Gaiden

Fire Emblem Gaiden

9,0
3 oceny

Ocena wg platformy:

NES 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
14.03.1992
Producent:
Intelligent Systems
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG taktyczny
Premiery
Świat:
14.03.1992

Fire Emblem Gaiden - opis gry

Fire Emblem Gaiden to strategia turowa wyprodukowana przez studio Intelligent Systems i wydana przez Nintendo na Famicoma (japońskiego odpowiednika NES-a) w 1992 roku. Gaiden to spin-off pierwszej części serii FE, który oficjalnie nie ukazał się poza Japonią.

Fire Emblem Gaiden to druga odsłona serii stworzonej przez Intelligent Systems. Gra jest spin-offem pierwszej części noszącej tytuł Ankoku Ryu to Hikari no Tsurugi (też oficjalnie nie wydanej poza Japonią), choć jej akcja rozgrywa się na innym kontynencie i w zasadzie nie ma związku z wydarzeniami ukazanymi w oryginale poza pojawieniem się kilku znanych postaci. Głównymi bohaterami są długoletni przyjaciele, Alm i Celica, których historia rozegra się na przestrzeni pięciu rozdziałów. Ich zadaniem jest poprowadzenie rewolucji mającej obalić złego króla.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Rozgrywka, jeśli chodzi o podstawy, nie uległa dużym zmianom względem części pierwszej. Do dyspozycji mamy mapę, na której porozmieszczane są nasze jednostki. System walki jest turowy - gdy przychodzi nasza kolej, staramy się możliwie najroztropniej pokierować poczynaniami podkomendnych. W momencie zetknięcia się naszych jednostek z jednostkami wroga akcja przenosi się na oddzielny obszar, gdzie dochodzi do bezpośredniego starcia. W przypadku zwycięstwa wojak oraz cała ekipa otrzymują pewną ilość punktów doświadczenia.

 

Zmiany dotyczą modyfikacji znanego systemu. W grze pojawiają się drzewka rozwoju, które umożliwiają nam dokonanie wyboru, jaką ścieżką rozwijać profesje. Dalej - bronie specjalne i podstawowe nie ulegają zniszczeniu, a nowych czarów wyuczamy się nabijając kolejne levele doświadczenia (ich użycie zjada HP). Twórcy dodali też mapa świata, która umożliwia łatwe podróżowanie pomiędzy dostępnymi lokacjami, tj. polami bitew i miastami. Wraz z fabularnymi postępami ich ilość się zwiększa.

 

Nie są to jedyne usprawnienia. Ich liczba była większa. Mimo dość odważnych posunięć i dobrych recenzji, kolejne części Fire Emblem wróciły jednak do formuły 'jedynki'. Rozwiązywania z Gaidena pojawiały się później rzadko (np. w Fire Emblem Awakening) lub przepadły na dobre w mrokach historii.

Wideo - Fire Emblem Gaiden

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper