The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)

The Legend of Zelda: A Link to the Past (SNES)

The Legend of Zelda: A Link to the Past
  • Producent: Nintendo
  • Wydawca: Nintendo
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.11.1991
  • Europa: 24.09.1992
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

9.238 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

The Legend of Zelda: A Link to the Past to gra action-adventure wyprodukowana i wydana przez Nintendo na SNES-a. ALttP to trzecia część serii Zelda. Tytuł odniósł duży komercyjny sukces i powszechnie uchodzi za jedną z najlepszych i najbardziej wpływowych gier wszech czasów.

Gracz, podobnie jak w NES-owych odsłonach wciela się w postać chłopca o imieniu Link, choć ALttP nie jest bezpośrednią kontynuacją tych tytułów. Link żyje z wujkiem na południe od zamku Hyrule, w którego lochach zły czarnoksiężnik Agahnim więzi księżniczkę Zelde. Jego planem jest uwolnienie Ganona, przebywającego w Dark World, a główny bohater nie może do tego dopuścić.

ALttP powraca do korzeni porzucając side-scrollowaną perspektywę Zelda II: The Adventure of Link. Wydarzenia śledzimy tu z kamery zawieszonej nad miejscem akcji. Część rozwiązań powraca, część jest zmodyfikowanych, a reszta to nowości. Wspomnieć można np., że strzały to teraz osobny przedmiot i nie musimy już wydawać ruppe, by móc je wystrzelić. Ponadto wraca wskaźnik, który reguluje użycie niektórych przedmiotów (lampy chociażby), nasz podopieczny porusza się też na skosy, a ponadto potrafi wywijać mieczykiem na boki.

W grze pojawiają się nowe przedmioty i umiejętności. Po raz pierwszy do dyspozycji mamy np. linkę z hakiem, Master Sword, Spin Attack, okarynę i Pegasus Boots. O stanie zdrowia Linka informują serduszka widoczne w rogu ekranu. Jeśli przeciwnik zada nam obrażenia, tracimy je. Energię da się zregenerować odnajdując serduszka podczas eksploracji świata.

Sednem rozgrywki wciąż jest pokonywanie dungeonów, ale w trzeciej LoZ twórcy wprowadzili też zupełnie świeży patent - podział na światy równoległe. Pierwszy to Light World, czyli zwyczajne Hyrule, drugi, czyli Dark World, jest alternatywną mroczną wersją tej krainy. Link musi pomiędzy nim podróżować (wymagają tego chociażby niektóre łamigłówki), choć potrzebuje mieć na wyposażeniu przedmiot, który uniemożliwi jego transformację. W Dark World ludzie przybierają bowiem formę zgodną z ich naturą. W przypadku głównego bohatera jest to różowy królik.

Podobne gry