Tales of Zestiria

Tales of Zestiria

6,9
35 oceny

Ocena wg platformy:

PC 6.7
PS4 7.0
PS3 7.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
22.01.2015
Europa:
16.10.2015
Polska:
16.10.2015
Producent:
Namco Bandai
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
22.01.2015
Europa:
16.10.2015
Polska:
16.10.2015

Recenzja redakcji

Recenzja: Tales of Zestiria (PS4)
Patryk Dzięglewicz

Patryk Dzięglewicz

7.0
Recenzja: Tales of Zestiria (PS4)
PS4
Pokaż kolejne recenzje

Tales of Zestiria - opis gry

 Tales of Zestiria to japońska gra RPG wyprodukowana i wydana przez Bandai Namco Games na PlayStation 4, PlayStation 3 i komputery osobiste. Tytuł był piętnastą odsłoną serii Tales of, której historia rozpoczęła się od wydanej na SNES-ie Tales of Phantasia.

Akcja gry toczy się na kontynencie Glenwood, na którym wojują dwa zwaśnione państwa - królestwo Hyland z monarchią konstytucyjną oraz imperium Rolance. Oprócz wojny Glenwood ma również inne kłopoty. Jego mieszkańcy są bowiem terroryzowani przez potwory o nazwie Hellion, które powstają za sprawą negatywnych ludzkich emocji. Głównym bohaterem ToZ jest Sorey, młody chłopak marzący o pokoju, który został wychowany przez tzw. Seraphima, istotę należącą do rasy, która ukazuje się tylko ludziom posiadającym wystarczającą ilość energii duchowej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Tales of Zestiria wprowadza nieco nowych rozwiązań do formuły serii. Przede wszystkim warto wspomnieć o lokacjach, które są większe niż kiedykolwiek, przywodząc na myśl takie gry jak Final Fantasy XII czy Xenoblade Chronicles. Inna rzecz, o której warto wspomnieć to umiejętności, a konkretnie sposób ich pozyskiwania. Nowe skille otrzymujemy za wykonywanie questów, a te, jeśli chcemy ich użyć, podpinamy pod bronie. Każdy oręż posiada w sumie cztery sloty służącego do tego celu. Z poprzednich odsłon wracają skity, krótkie scenki dialogowe między bohaterami włączające się od czasu do czasu, co więcej, podopieczni towarzyszący Soreyowi widoczni są teraz w trakcie eksploracji, dzięki czemu może on z nimi rozpocząć dyskusje na tematy ważkie bądź trywialne.

System walki w Zestirii inspiruje się rozwiązaniami z poprzednich odsłon cyklu. Mamy tu do czynienia z bitką w czasie rzeczywistym, choć w niektórych sytuacjach, tj. przy wyborze pewnych komend, akcja się zatrzymuje. Nowością jest tym razem to, że pojedynki toczą się w miejscach, gdzie napotkaliśmy przeciwników. Innymi słowy, nie ma przenoszenia na oddzielne, specjalnie wydzielone obszary. Sprawia to, iż czasami pewną rolę odgrywają elementy otoczenia.

Inne nowości to Battle Acts i zdolność o nazwie Armitization. Battle Acts otrzymujemy po spełnieniu odpowiednich warunków w trakcie starć, co wiąże się z rozmaitymi korzyściami. Armitization to z kolei fuzje między jednym z podopiecznych (dotyczy to tylko dwóch postaci) a Seraphem.

Tales of Zestiria posiada tryb multiplayer dla czterech osób.

Wideo - Tales of Zestiria

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper