Exhumed
5356V

Exhumed

Exhumed
  • Premiery
  • Świat: Październik 1996
  • Europa: Październik 1996
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina FPP
  • Liczba graczy: 1

Exhumed (w USA PowerSlave) to strzelanina z widokiem z perspektywy pierwszej osoby wyprodukowana przez amerykańskie studio Lobotomy Software. Gra ukazała się na PlayStation i Saturna, gdzie różniła się paroma mniejszymi i większymi elementami. Jej cechą szczególną było miejsce akcji - ruiny starożytnego Egiptu.

Akcja toczy się pod koniec XX wieku, starożytne miasto Karnak zostaje przejęte przez nieznaną siłę, a helikopter oddziału, którego zadaniem miało być sprawdzenie sytuacji na miejscu, zostaje zestrzelony - przeżywa tylko główny bohater. Jego misją będzie przedrzeć się przez hordy mumii, złych duchów i innych stworzeń kojarzonych z egipskimi mitami. Podczas jego zmagań pomoże mu duch faraona Ramzesa, którego zwłoki zostały wygrzebane przez najeźdźców.

Exhumed pod względem rozgrywki przypomina standardowego FPS-a. Poruszamy się po ruinach starożytnego Egiptu, wyrzynając napotkanych przeciwników i zbierając przedmioty przydające się podczas misji. Do dyspozycji mamy kilka broni (np. bomby, pistolet, karabin), ale w odróżnieniu od pozostałych reprezentantów gatunku o ilości amunicji informuje tutaj wskaźnik pod postacią paska, a nie licznik. Możemy go oczywiście zregenerować zbierając porozrzucane po planszach orby.

W trakcie wędrówki znajdziemy na swej drodze artefakty, które dają nam nowe zdolności. Może to być dla przykładu wyższy skok, możliwość oddychania pod powierzchnią wody, przechodzenia przez niebezpieczne sekcje i nie tylko to. W grze znajdują się także klucze pod postacią symboli - mogą one otworzyć drzwi w miejscach wcześniej odwiedzonych.

Wersje z PlayStation i Saturna trochę się od siebie różnią. Na sprzęcie Sony niektóre miejscówki wyglądają lepiej, posiadając więcej detali. Zmiany gdzieniegdzie są na tyle duże, że kilka lokacji wygląda zupełnie inaczej w zależności od konsoli. Na Saturnie z kolei dodano nowe elementy do gameplayu, np. power-upy (boost dla broni, niewidzialność, wszystko widzące oko) oraz tzw. bomb-boost, myk pozwalający wyżej skakać dzięki eksplozji.

Podobne gry