Yoshi's Story

Yoshi's Story

7,7
13 oceny

Ocena wg platformy:

N64 7.7

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Nintendo EAD
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
21.12.1997
Europa:
10.05.1998
Producent:
Nintendo EAD
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
21.12.1997
Europa:
10.05.1998

Yoshi's Story - opis gry

Yoshi’s Story to scrollowana platformówka wyprodukowana i wydana przez Nintendo na konsoli Nintendo 64. Tytuł ten był kontynuacją SNES-owego Super Mario World 2: Yoshi’s Island, choć względem poprzednika w rozgrywce położono większy nacisk na rozwiązywanie prostych łamigłówek.

Na ekranie startowym do wyboru mamy dwa warianty zabawy - Story Mode oraz Trial Mode. Ten drugi jest początkowo pozbawiony jakiejkolwiek zawartości, dlatego trzeba ją odblokować.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Na każdym poziomie naszym zadaniem jest zgarnięcie trzydziestu owoców i wypełnienie nimi Fruit Frame. Gracz, jako Yoshi, może zjadać wszystko co napotka na swojej drodze, ale nie jest to zalecane, bowiem gra zachęca do eksploracji i uważnego przeczesywania planszy. Co więcej, wynik punktowy, też tutaj obecny, wymaga czasami strategicznego podejścia, np. zjadania pod rząd owoców konkretnego rodzaju.  

 

Yoshi posiada dość bogaty wachlarz umiejętności. Nasz podopieczny potrafi biegać, skakać, pływać, schylać się, przestawiać niektóre obiekty, chwytać przedmioty językiem, składać jaja uprzednio zjadając jadalnych przeciwników, rzucać jajami albo wykonywać skoki umożliwiające dłuższe utrzymywanie się w powietrzu. Ten spis to zresztą i tak nie wszystko. O zdanie zdrowia Yoshiego informuje znajdujący się w rogu ekranu kwiatek. Jeśli zostaniemy ugodzeni, traci on jeden płatek. Płatki można ‘regenerować’ konsumując niektóre przeszkadzajki bądź owoce.

 

Yoshi posiada również specjalną umiejętność, a właściwie stan, w który może wejść po zjedzeniu sześciu owoców jednego typu. Po spełnieniu tego warunku z powietrza zleci Heart Fruit, sprawiający, że nasz bohater stanie się na pewien czas “super szczęśliwy” (Super Happy). Wiąże się z tym dużo korzyści - wyższe skoki, nietykalność, nieskończona ilość jaj itd. itp.

 

Warto dodać, że Yoshi’s Story w unikalny sposób korzysta z wibracji dostępnych dzięki przystawce Rumble Pak. Na pewnych poziomach pozwalają one bowiem wyczuć niewidzialne prądy morskie, a także naprowadzić niuchającego podopiecznego na ukryte owoce lub inne skarby.

 

Wspomniany na wstępie Trail Mode dostępny jest po ukończeniu wątku fabularnego i pozwala skupić się na wykręcaniu jak największej liczby punktów. Na graczy chcących się napocić czekają też dwie dodatkowe kolorystyczne wersje Yoshiego do odblokowania - biała i czarna (oprócz sześciu podstawowych). Dysponują one specjalnymi zdolnościami ułatwiającymi wykręcanie lepszych wyników.

Wideo - Yoshi's Story

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper