Super Smash Bros.

Super Smash Bros.

8,2
34 oceny

Ocena wg platformy:

N64 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
HAL Laboratory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka,   Party games
Śr. czas:
31.5 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
21.01.1999
Europa:
19.11.1999
Producent:
HAL Laboratory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka,   Party games
Śr. czas:
31.5 godzin
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
21.01.1999
Europa:
19.11.1999

Super Smash Bros. - opis gry

Super Smash Bros. to specyficzna bijatyka, w której udział biorą postacie z uniwersów gier Nintendo. Tytuł ukazał się na Nintendo 64 i była to pierwsza część serii, która po latach stanie się jedną z najważniejszych marek firmy z Kyoto. Za produkcję odpowiadało HAL Laboratory kierowane w 1999 roku przez Satoru Iwate (późniejszego prezesa Nintendo).

Super Smash Bros. mocno różni się od innych gier gatunku. Naszym zadaniem nie jest bowiem znokautowanie rywala, ale wyrzucenie go z planszy. O stanie obrażeń informują procenty - im ich liczba jest wyższa, tym dana postać ‘odlatuje’ dalej przy otrzymanym ciosie. Każdy z zawodników obecnych w grze ma inną wagę, jedni są oczywiście lżejsi, inni ciężsi. Ma to znaczenie, gdy zostają wyrzuceni. Ciężsi mają w takim przypadku gorzej, bo trudniej im wrócić (mogą to uczynić skacząc), ale z drugiej strony rywal musi się bardziej napocić, by w ogóle pozbawić ich gruntu pod nogami. W przypadku lżejszych działa to na odwrót.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

W przeciwieństwie do innych bijatyk SSB nie wymaga też uczenia się długalachnych kombinacji ciosów. Te wyprowadza się w prosty sposób, nacisk położono raczej na inne aspekty. Po pierwsze, duże znaczenie ma swoboda w poruszaniu się po planszach - możemy biegać, skakać i wykonywać tym podobne czynności. Po drugie, liczą się umiejętności unikania wrogich ataków, a po trzecie - wykorzystanie power-upów.

 

Power-upy posiadają różne właściwości. Służą do zadawania obrażeń, regeneracji zdrowia lub odblokowują dostęp do innych rzeczy. Na planszach, których mamy tu łącznie dziewięć (np. planeta Zebes z serii Metroid czy Sector Z ze Star Foxa), pojawiają się pod postacią przedmiotów z różnych gier Nintendo, tj. pokeballi, młotków, pancerzy Koopa itd.

 

W głównym trybie singlowym wybieramy postać (wśród nich Link, Mario, Samus, Pikachu, Fox i inni) próbując pokonać wyznaczonych przez grę przeciwników. Dodatkowe warianty zabawy to Break the Targets i Board the Platforms, w których musimy spełnić odpowiednie warunki - zniszczyć cel lub dostać się na specjalne platformy. Oprócz tego jest jeszcze tryb treningowy (gdzie możemy ćwiczyć manipulując elementami planszy lub grać bez normalnie obowiązujących ograniczeń) i multiplayer dla maksymalnie czterech osób.

Wideo - Super Smash Bros.

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper