Shining the Holy Ark

Shining the Holy Ark

7,8
8 oceny

Ocena wg platformy:

SAT 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Sonic! Software Planning
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
14.06.1997
Producent:
Sonic! Software Planning
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
14.06.1997

Shining the Holy Ark - opis gry

Shining the Holy Ark to japońska gra RPG wyprodukowana przez Sonic! Software Planning, czyli protoplastę studia Camelot. Tytuł trafił na Saturna w 1996 roku. Holy Ark, jak tłumaczyli twórcy, powstało z myślą o graczach starszych niż ci do których kierowane były poprzednie części serii Shining.

Shining the Holy Ark, w przeciwieństwie do np. cyklu Shining Force, jest tradycyjnym japońskim eRPeGiem, a nie hybrydą łączącą cechy jRPG-ia i strategii turowej.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Akcja rozgrywa się dziesięć lat przed wydarzeniami ukazanymi w Shining Force III. Głównym bohaterem jest tutaj Arthur, cichy protagonista, najemnik. Punktem wyjścia dla historii jest na pozór zwyczajna misja, którą otrzymuje on wraz z innymi towarzyszami od króla Enrich. Mają oni złapać niejakiego Rodiego. Bohaterowie odnajdują zbiega i staczają kilka walk w kopalni, ale bitkę kończy pojawienie się dziwnego obiektu, który rozbija się w miejscu potyczki. Arthur i spółka zostają ciężko ranni, ale przed śmiercią ratują ich duchy. Protagonista, sam Rodi oraz Melody mogą być raczej zadowoleni - opętują ich dobre duchy. Czwarty uczestnik tych zdarzeń, mag Forte, nie ma jednak tyle szczęścia.

 

Shining the Holy Ark posiada turowy system walki, a większa część gry toczy się w dungeonach. Gracz może wyprowadzać zwykłe ataki fizyczne, używać specjalnych technik, odpalać czary czy rozwijać profesje. Pod tym względem gra Segi przypomina całe mnóstwo innych jRPG-ów. Różnice pojawiają się gdzie indziej. W Holy Ark obserwujemy bowiem akcję z perspektywy pierwszej osoby. Ma to miejsce wszędzie - w miastach, w licznych lochach, na mapie świata itd. itp. Widok ten ma pewne przełożenie na rozgrywkę i bywa wykorzystywany przy zagadkach.

 

Holy Ark wyróżnia także system związany z pixie, istotami, które mogą pomóc w trakcie wędrówki. Nowe pixie odnajdujemy eksplorując lochy i miasta, a ich umiejętności bywają przydatne podczas pojedynków, ratując nam skórę.

Wideo - Shining the Holy Ark

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper