TowerFall Ascension (PS4)

TowerFall Ascension (PS4)

TowerFall Ascension
  • Producent: Matt Makes Games
  • Wydawca: Matt Makes Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 11.03.2014
  • Europa: 19.03.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strzelanina, Platformowa
  • Liczba graczy: 1-4
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7
  • przemoc

Ocena społeczności

6.625 głosów
-

Ocena PPE.pl

8.0 Czytaj recenzję

TowerFall Ascension to multiplayerowa gra akcji wyprodukowana przez niezależnego twórcę Matta Thorsona. Tytuł pierwotnie ukazał się na Ouya, gdzie był stosunkowo popularny biorąc pod uwagę sytuację tego sprzętu, a następnie wydano go również na PlayStation 4, PSV i PC.

TowerFall wyróżnia styl graficzny przywodzący na myśl klasyczne ośmio- lub szesnastobitowe produkcje. Tutaj mamy jednak do czynienia z grą stawiającą nacisk na wieloosobowe potyczki dla maksymalnie czterech osób, a nie z platformerem. Postacie walczą przy użyciu łuków i wokół tego konceptu kręci się gameplay gry Thorsona.

 

Po wybraniu zawodnika przenosimy się na dwuwymiarową arenę pełną platform i innych elementów mogących mieć wpływ na przebieg potyczek. Liczba strzał jakie mamy do dyspozycji wcale nie jest nieograniczona, nawet wręcz przeciwnie - jest ich mało i naprawdę musimy wykazać się zręcznością. Wystrzelone strzały można jednak zebrać, wyciągając je ze ścian lub z ciał pokonanych oponentów.

 

Oprócz celności istotną rolę odgrywają również takie umiejętności jak szybkie poruszanie się po planszach lub uniki, choć w przypadku tych drugich wspomnieć warto, że dobry refleks liczy się podwójnie - postać, która bowiem próbuje uniknąć strzał nieprzyjaciela, jest potem chwilowo bardziej narażona na ataki.

 

Co warto podkreślić, po planszach porozrzucane są skrzynie z różnymi przydatnymi przedmiotami. Możemy w nich znaleźć osłony, strzały, magiczne skrzydła oraz inne ciekawe artefakty przydające się podczas pojedynków. Sęk jednak w tym, że chcąc dobrać się do zawartości narażamy się na atak, co jest w stanie wykorzystać bardziej wyrobiony oponent.

 

Każde starcie kończy się replayem przedstawiającym final killa. Patent ten, w założeniach twórcy, pozwala przeanalizować technikę zwycięzcy.

Podobne gry