Banjo-Kazooie

Banjo-Kazooie

9,0
52 oceny

Ocena wg platformy:

N64 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Rare
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
29.06.1998
Europa:
17.07.1998
Producent:
Rare
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
30 godzin
Premiery
Świat:
29.06.1998
Europa:
17.07.1998

Banjo-Kazooie - opis gry

Banjo-Kazooie to trójwymiarowa platformówka wyprodukowana przez brytyjskie studio Rare na Nintendo 64. Konkretnie za jej stworzenie odpowiada zespół mający na koncie drugą część Donkey Kong Country, powszechnie uchodzącą za najlepszą odsłonę serii. W pierwotnych założeniach Banjo-Kazooie miało być przygodówką.

Banjo i Kazooie to imiona dwójki głównych bohaterów. Banjo to niedźwiedź, a Kazooie to 'ptaszyca', która towarzyszy mu siedząc w jego plecaku. Punktem wyjścia dla ich przygody jest porwanie siostry Banjo, Tooty, której urodę chce sobie przywłaszczyć wiedźma Gruntilda za pomocą specjalnej maszynerii.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Gra składa się z dziewięciu otwartych poziomów, które musimy przemierzać w poszukiwaniu nutek lub części układanki. Struktura rozgrywki jest nieliniowa, ponieważ nie wymaga się od nas byśmy zgarniali każdą znajdźkę - aby zaliczyć główny wątek pewne miejscówki można pominąć, zamiast tego zbierając wymagane minimum ww. przedmiotów.

 

Każdy poziom oferuje dużą ilość atrakcji. Rozwiązujemy zagadki, skaczemy pokonując przeszkody, kolekcjonujemy różne rzeczy i powalamy przeciwników. Przygodówkowe korzenie Banjo-Kazooie wcale nie wyparowały - nierzadko będziemy musieli pogadać z napotkanymi NPC-ami, by pomóc im w rozwiązaniu jakiegoś problemu. Nasi podopieczni posiadają sporo przydatnych zdolności. Potrafią (tzn. przede wszystkim Banjo potrafi) biegać, wspinać się, pływać, latać (to już dzięki skrzydłom Kazooie) i atakować nieprzyjaciół. Niektórych z nich należy się wyuczyć, niektóre wymagają od nas posiadania jakichś przedmiotów, np. dzięki czerwonym piórkom da się latać. O stanie zdrowia informuje pasek, który można wydłużyć zbierając plasterki miodu.

 

Podczas przygody wspomnianej dwójce może pomóc szaman o imieniu Mumbo Jumbo, który potrafi przemienić ich różne stworzenia. Może to być krokodyl, pszczoła, dynia i inne cuda. Dzięki temu bohaterowie są w stanie dostać się do normalnie niedostępnych lokacji. Do transformacji potrzebne są jednak specjalne żetony.

 

Banjo-Kazooie przyjęto bardzo ciepło. Gra mogła się pochwalić bardzo wysoką średnią ocen, a także wieloma branżowymi nagrodami. W momencie premiery niektórzy recenzenci okrzyknęli ją nawet jedną z najlepszych platformówek wszech czasów. Powszechnie produkcja Rare uznawana jest za następcę Super Mario 64, którego kontynuacja na N64 nigdy się nie pojawiła.

Wideo - Banjo-Kazooie

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper