SOMA

SOMA

Ocena wg platformy:

PC 8.1
PS4 8.0
XONE 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Frictional Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2015
Europa:
22.09.2015
Producent:
Frictional Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
12 godzin
Premiery
Świat:
22.09.2015
Europa:
22.09.2015

Recenzja redakcji

Recenzja: SOMA (PS4)
8.0
Recenzja: SOMA (PS4)
PS4

SOMA - opis gry

SOMA to gra przygodowa w konwencji survival horroru wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Frictional Games. Tytuł ukazał się w cyfrowej dystrybucji na komputerach osobistych, PlayStation 4 i Xboksach One.

W produkcji Frictional Games wchodzimy w buty niejakiego Simona Jarreta, który zostaje uwięziony w wielkim podwodnym kompleksie o nazwie PATHOS-II. Fakt, że jest odcięty od świata jest jednym z jego najmniejszych problemów. Jarrett spotyka też na swojej drodze maszyny mówiące ludzkim głosem i, jakby mogło być inaczej, czyhające na jego życie monstra. Jego zadaniem jest nie tylko uciec z obiektu, ale także dowiedzieć się, co w nim zaszło.

Dalsza część tekstu pod wideo

Środowisko, w którym toczy się akcja gry, jest pełne elementów, z którymi możemy wejść w interakcję. Wiele z nich zawiera informacje (są to np. notatki, artykuły, inne obiekty) wyjaśniające, co się dzieje lub działo w PATHOS-II. Sterowanie jest przy tym proste i intuicyjne, pozwalając nam się skupić na eksploracji. W zmaganiach pomaga dodatkowo Catherine, która kontaktuje się z Jarretem, gdy sytuacja tego wymaga.

W SOMA skupiamy się na dwóch rzeczach - rozwiązywaniu łamigłówek i unikaniu potworów kręcących się po podwodnym obiekcie. Zagadki są raczej proste i ‘zintegrowane’ ze światem gry, dlatego nie spotkamy się tu z abstrakcyjnymi wyzwaniami. Co do potworów - te musimy unikać, bowiem nasz podopieczny nie potrafi walczyć. Jeśli jednak Jarret zostanie złapany, to za pierwszym razem straci przytomność i będzie mu towarzyszył efekt oszołomienia, natomiast za drugim (bez regeneracji zdrowia w przeznaczonym do tego miejscu) wyzionie ducha, a my zostaniemy cofnięci do początku lokacji, w której się znajdowaliśmy. Co warto dodać, każdy rodzaj potwora zachowuje się inaczej.

Wideo - SOMA

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video
Youtube video

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper