Sid Meier's Civilization II

Sid Meier's Civilization II

8,0
56 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.0
PSone 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
MicroProse
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
12.1998
Europa:
1999
Producent:
MicroProse
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
12.1998
Europa:
1999

Sid Meier's Civilization II - opis gry

Sid Meier's Civilization II to turowa gra strategiczna. Głównym zadaniem jest w niej stworzyć cywilizację, która jako pierwsza podbije innych lub wyśle ludzi w kosmos. Tytuł ukazał się pierwotnie na PC, ale jego konwersja trafiła także na PlayStation. Za produkcję obu wersji odpowiadało Micropose.

Podczas rozgrywki gracz musi zważać na wiele różnych kwestii. Na początku, zgodnie z teorią determinizmu geograficznego, musi zadecydować o dobrym miejscu, w którym zostaną wzniesione miasta, a następnie rozwijać infrastrukturę budować drogi, kanały irygacyjne, kopalnie, linie kolejowe itd. Każde miasto jest w stanie stworzyć wynalazek, który mniej lub bardziej rzutuje na rozwój cywilizacji. Może to być coś związanego z wojskowością, mogą to być budynki albo cuda świata. Tych ostatnich jest łącznie 28 (na przestrzeni różnych epok) i wpływają one szczególnie pozytywnie na rozwój statystyk dotyczących obronności, nauki, wymiany handlowej, a także posiadają unikalne właściwości o strategicznym znaczeniu. W grze zawarto również sto osiągnięć naukowych, które wymagają spełnienia pewnych wymogów, by móc się do nich dochrapać.

Dalsza część tekstu pod wideo

Istotną częścią Civilization II jest walka, która może się odbywać na otwartych terenach lub w miastach. Na naszą korzyść lub niekorzyść mogą wówczas działać góry lub lasy. Jeśli jednostki zajmujące się obroną miasta zostaną pokonane, przechodzi one w nasze ręce (lub ręce przeciwnika).

W grze może funkcjonować obok siebie kilka cywilizacji, z którymi warto utrzymywać dobre stosunki dyplomatyczne. Wygrywamy, jeśli nasze dzieło ostanie się jako ostatnie lub wyślemy 'podopiecznych' w podróż kosmiczną do Alpha Centauri. Ten drugi wymóg trudniej zrealizować, ponieważ liczba tur jest ograniczona - nasze zmagania kończą się zawsze w 2020 roku. W trakcie zdobywamy jeszcze punkty, które wpadają przy różnych krajach, np. szczęśliwy obywatel zapewnia nam dwa punkty (mniej szczęśliwi ‘poddani’ są natomiast w stanie zaprowadzić anarchię prowadzącą do totalnego chaosu), a cud świata dwadzieścia. Dobry wynik sprawia, że nagradzani jesteśmy tytułami godnymi największych władców (“Wielki”, “Wspaniały” itd. itp.).

Wideo - Sid Meier's Civilization II

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper