Lone Survivor: The Director’s Cut
4388V

Lone Survivor: The Director’s Cut

Lone Survivor: The Director’s Cut
  • Producent: Curve Studios
  • Wydawca: Superflat Games
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 25.09.2013
  • Europa: 25.09.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Przygodowa, Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • dyskryminacja
  • używki
  • strach
  • seks
  • przemoc

Lone Survivor: The Director’s Cut to horror zręcznościowy, za który odpowiada Jasper Byrne ze studia Superflat Gamesktóry wcześniej stworzył Soundless Mountain II, czyli amatorską adaptację Silent Hill 2. Pierwotnie gra została wydana na komputery klasy PC. Wersję na konsole PlayStation 3, PlayStation Vita i Nintendo Wii U przygotował zewnętrzny deweloper - Curve Studios.

W grze cielamy się w kolesia z mieszkania #206, znajdującego się na drugim piętrze pewnego budynku. Świat ogarnęła epidemia tajemniczej zarazy, a naszym zadaniem jest przetrwanie. Otoczka i mechanika rozgrywki czerpią garściami z serii Silent Hill - zwiedzamy korytarze i pokoje, gromadzimy i używamy przedmioty, a przede wszystkim szukamy sposobów na przedostanie się do zamkniętych obszarów budynku. Bohater wszystko zakreśla sobie na mapie za pomocą różnokolorowych szlaczków, bo bez niej w ujęciu 2D wyjątkowo łatwo zgubić orientację. 
 
Pomocne w eksploracji jest światło latarki, jednak baterie szybko ulegają wyczerpaniu, a znalezienie nowych nie jest łatwym zadaniem. Na drodze stają okazjonalnie poczwary przypominające do złudzenia beztwarzowe i telepiące się istoty z Cichego Wzgórza, a przy tym wydające z siebie podobne dźwięki. Można ich unikać, kryjąc się w czeluściach dalszego planu, lub zwabiać w odpowiednie miejsce zgniłym mięsem i cichaczem przemykać. Oczywiście prościej jest po prostu pociągnąć za spust gnata, ale amunicja jest równie deficytowym towarem co baterie. Nawiązań do kultowej produkcji Konami znaleźć tu można znacznie więcej - jak np. lustro, które przenosi nas natychmiastowo do naszego lokum.
 
Istotnym elementem przetrwania jest jedzenie. Musimy regularnie się odżywiać, aby nie umrzeć z głodu. Z początku zadowolą nas przeterminowane krakersy czy też puszki z konserwami, ale z czasem, gdy uda nam się zlokalizować np. butlę z gazem - można też coś upichcić w kuchni i zyskać więcej na zdrowiu. Obowiązkowy jest również sen - nie dość, że pozwala odzyskać siły witalne, to jednocześnie pełni też rolę zapisu stanu gry. Co więcej, przed pójściem w kimono można zażyć środki odurzające, które wywołują różne intrygujące halucynacje (fani twórczości Davida Lyncha odnajdą w nich wiele smaczków). Największe zastrzeżenia można mieć do oprawy wizualnej, która pikselami i umowną animacją potrafi z miejsca odrzucić, a niekiedy i uniemożliwić rozpoznanie obiektu przedstawionego na ekranie. O niebo lepiej wypada sfera audio, oferująca klimatyczną muzykę z niepokojącymi dźwiękami docierającymi z oddali. Koszmar jednak zaskakująco szybko - bo już po 2 godzinach. Za edycję Director's Cut odpowiada Curve Studios, które dodało m.in. trofea, opcję New Game+ (po ukończeniu gry) oferującą kilka nowych lokacji i pobocznych zadań, nowe przedmioty oraz dwa dodatkowe zakończenia (w sumie jest ich wtedy 5). Gra została wydana w modelu Cross-Buy (PS3 + PS Vita).

Podobne gry