Rival Schools: United By Fate

Rival Schools: United By Fate

7,6
51 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
22 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
30.07.1998
Europa:
1998
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
22 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
30.07.1998
Europa:
1998

Rival Schools: United By Fate - opis gry

Rival Schools: United By Fate to bijatyka wyprodukowana i wydana przez Capcom na PlayStation w 1998 roku. Jak wskazuje tytuł, motywem jest rywalizacja szkół. Gra doczekała się kontynuacji wydanej po dwóch latach na Dreamcasta.

Punktem wyjścia dla historii są tu nagłe zniknięcia uczniów i pracowników szkół w mieście Aoharu. Gra przedstawia ponad dwadzieścia postaci (uczniów i nauczycieli), którzy podejmują się zadania odkrycia tajemnicy.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas bitki używa się czterech przycisków (dwa odpowiadające za ciosy ręką, dwa za kopniaki). Gracz wybiera dwie postacie, ale podczas rundy może walczyć tylko jedną (przed rozpoczęciem nowej może jednak dokonać zmiany). Druga jest przydatna podczas akcji zwanych Team Up (odpalanych przy wystarczająco wysokim poziomie “wigoru”) - określa się w ten sposób różne łączone ataki specjalne albo czynności regenerujące zdrowie. Ich rodzaj/animacja zależy od wybranego duetu. System walki wprowadza też kontrataki (Tardy Counters) i cancel wychodzących ciosów (Attack Cancels), co dodatkowo uatrakcyjnia pojedynki.

 

Wersję na PlayStation (Rival Schools trafiło wcześniej na automaty) Capcom wydał na dwóch płytach. Pierwsza zawierała standardowy tryb fabularny, do którego dodano animowane scenki, voice-acting i dwie nowe postacie. Druga, czyli Evolution Disc, wprowadza minigry oparte tematycznie na zainteresowaniach niektórych uczniów (baseball, piłka nożna, siatkówka itd.) i coś przypominającego symulator szkolnego życia. Tworzymy w nim własną postać próbując przetrwać rok, co urozmaicamy sobie nawiązywaniem znajomości i odkrywaniem nieznanych informacji o bohaterach gry. Jeśli podołamy, wykreowaną przez nas postać będziemy mogli wystawić do walki we wszystkich wariantach rozgrywki z wyjątkiem Arcade. Niestety, tu zimny prysznic, symulator wyrzucono z zachodniej wersji.

 

Rival Schools cieszyło się sporym uznaniem, chwalono zwłaszcza system walki, który mógł spodobać się zarówno wyjadaczom, jak i żółtodziobom. Sequel ukazał się już na DC, jednak w Japonii wydano usprawnioną wersję pierwowzoru oferującą dwie nowe postacie, minigry oraz rozbudowany symulator szkolny.

Wideo - Rival Schools: United By Fate

Komentarze (13)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper