Einhander

Einhander

7,6
35 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
21 godzin
Premiery
Świat:
20.11.1997
Europa:
30.04.1998
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strzelanina,   Akcja
Śr. czas:
21 godzin
Premiery
Świat:
20.11.1997
Europa:
30.04.1998

Einhander - opis gry

Einhander jest grą akcji typu schmup wyprodukowaną przez Square. Zlokalizowana wersja tego tytułu ukazała się tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie została wydana przez Sony Computer Entertainment. Produkcję nadzorował Hironobu Sakaguchi, twórca serii Final Fantasy.

Akcja gry toczy się w dalszej przyszłości, podczas wojny między Ziemią a jej kolonią na księżycu. Jest to tzw. Druga Wojna Księżycowa, pierwsza miała miejsce w przeszłości doprowadzając do niemal całkowitego zniszczenia planety i powstania totalitarnego reżimu. Gracz przejmuje tu kontrolę nad tytułowym Einhanderem, który należy do sił zbrojnych kolonii Selene zainteresowanej ziemskimi surowcami naturalnymi. Jego zadaniem jest przeprowadzić wstępny atak na pozycje wroga i spowodować jak największe zniszczenia przed ofensywą regularnej armii.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Einhander to dość typowy side-scrollowany schmup, w którym poruszamy się statkiem przetrzebiającym całe armie wroga. Pewnym novum jest jednak kamera czasami zmieniająca perspektywę i wstawki FMV ukazujące ważniejsze wydarzenia fabularne.

 

Gracz ma do wyboru kilka poziomów trudności i trzy statki (do których później mogą dojść bonusowe dwa). Standardem na pokładzie jest zwykły karabin maszynowy i mechaniczne ramię dzięki któremu możemy zbierać przystawki z nowymi broniami, jak lasery, samonaprowadzające się rakiety, działa i inne. Gdy kończy się ich 'amunicja', są wyrzucane. Na każdym poziomie czeka na nas boss składający się zwykle z najbardziej istotnego rdzenia i wielu części, które możemy zniszczyć, by nie być ostrzeliwanym z każdej strony. Z myślą o największych wyjadaczach przedstawiono pozwalający wykręcać wyniki licznik punktów typowy dla gier tego gatunku.

 

Einhandera krytykowano za długość zabawy, a także brak trybu dla dwóch graczy. Gra mimo tego dostawała bardzo wysokie noty zdobywając uznanie dzięki gameplayowi i grafice. Bardzo dobry był również soundtrack skomponowany przez Kenichiro Fukuiego.

Wideo - Einhander

Komentarze (9)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper