Soul Blade

Soul Blade

8,5
229 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
05.1997
Producent:
Namco
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Bijatyka
Śr. czas:
40 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
20.12.1996
Europa:
05.1997

Soul Blade - opis gry

Soul Blade (w Japonii Soul Edge) jest trójwymiarową bijatyką, w której do dyspozycji oddano nam postacie posługujące się różnymi rodzajami broni. Tytuł wyprodukowało i wydało Namco w 1996 roku. Gra ukazała się najpierw na automatach, kilka miesięcy później jej wzbogacona dodatkami wersja trafiła natomiast na PlayStation.

Historia w bijatykach jest kwestią czwartorzędną, jednak Soul Blade swoje tło fabularne posiada. Gra opowiada o wojownikach, którzy pod koniec XVI wieku szukają przeklętego miecza zwanego Soul Edge. Ich intencje bywają różne. Niektórzy są głodni siły, inni szukają zemsty albo pomocy, a jeszcze inni -- znając jego prawdziwą naturę -- chcą go po prostu zniszczyć.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Soul Blade jest jedną z pierwszych bijatyk, w których zawodnicy podczas walki korzystają z broni. Nie mogą oni w ich trakcie poruszać się ze swobodą w ośmiu kierunkach (to rozwiązanie zastosowano dopiero w Soulcalibur na DC), ale potrafią odskakiwać w bok (sidestep) po szybkim wciśnięciu przycisków dół-dól albo dół-góra. Do wyprowadzania ciosów służą trzy przyciski (atak horyzontalny, wertykalny i kopniak), blokujemy natomiast czwartym. W grze można także dość wysoko skakać w stylu kojarzącym się bardziej z pierwszymi dwiema odsłonami Tekkena.

 

Jeśli chodzi o samą walkę, postacie (tych jest 15; 10 podstawowych plus 5 ukrytych) mają do dyspozycji -- oprócz całej listy ciosów -- jeden lub dwa nieblokowane ataki oraz przeprogramowane combosy zwane Critical Edge. Mogą też używać umiejętności Guard Impact odrzucającej wykonującego ofensywne działanie oponenta, wystawiając go przez chwilę na kontrę. Dość unikalnym aspektem rozgrywki jest wskaźnik Weapon Gauge znajdujący się po pod paskiem energii. Przedstawia on wytrzymałość broni, która spada po każdym kolejnym bloku. Jeśli dojedzie do końca, zawodnik zostaje z pustymi rękoma (choć lista ciosów nie ulega zmianie). Uwzględniając powyższe należy również wspomnieć, iż starcia toczą się w Soul Blade na arenach z których można wylecieć - w takim wypadku od razu przegrywa się rundę.   

 

Konsolowa wersja bijatyki Namco doczekała się wielu dodatków. Są to nie tylko pomniejsze, typowe dla gatunku warianty rozgrywki (Survival, Team Battle, Training, Time Attack), ale i nowe stroje, nowe bronie, koszące w swoim czasie równo z trawą intro oraz przywodzący na myśl RPG tryb Edge Master, w którym nasza postać porusza się po mapie ścierając się z napotykanymi oponentami (pojedynki opisane są nierzadko warunkami do spełnienia), a w tle towarzyszy jej jakaś spajająca wszystko historia. 

 

Soul Blade cieszyło się w swoim czasie wielkim uznaniem, wchodząc w poczet największych klasyków gatunku. Trzy lata później ukazała się jego kontynuacja, która -- podnosząc poprzeczkę jeszcze wyżej -- stała się dla wielu niedoścignionym wzorem bijatyki.

Wideo - Soul Blade

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper