Croc: Legend of the Gobbos

Croc: Legend of the Gobbos

7,4
182 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6
PSone 7.4
SAT 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Argonaut
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
26.09.1997
Europa:
10.1997
Producent:
Argonaut
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Śr. czas:
15 godzin
Premiery
Świat:
26.09.1997
Europa:
10.1997

Croc: Legend of the Gobbos - opis gry

Croc: Legend of Gobbos to trójwymiarowa platformówka  wyprodukowana przez studio Argonaut Software i wydana przez Fox Interactive na PlayStation i Saturna w 1997 roku. Tytuł odniósł duży sukces, zwłaszcza w Europie, rozchodząc się w czterech milionach egzemplarzy. Dwa lata po premierze “jedynki” ukazała się kontynuacja pt. Croc 2.

Gracz wciela się tu w postać sympatycznego krokodyla wychowanego od maleńkości przez przyjazne stworki zwane Gobbo, których sielankowy żywot dobiega końca wraz z atakiem Barona Dante i jego pomagierów. Dante zamyka Gobbosy w klatkach, a ich króla zaczyna więzić w swoim zamku. Croc, wychodząc z opresji, postanawia odwdzięczyć się za lata opieki i wyrusza w niebezpieczną podróż z zamiarem odbicia przyjaciół.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nasz bohater odwiedzi w tym celu cztery podstawowe wyspy, z których każda oparta jest na innym motywie tematycznym. Mamy zatem wyspę ognistą, wyspę lodową, pustynną i ‘zamkową’. Na każdą z nich składa się sześć standardowych poziomów, dwie walki z bossami i dwa etapy bonusowe. Znajdując tam wszystkie Gobbosy i część układanki otrzymujemy dostęp do ostatniej wyspy, na której czeka na nas pięć ostatnich leveli (w tym walka z bossem).

Croc potrafi atakować wrogów ogonem, może również niszczyć odnajdywane tu i ówdzie skrzynie oraz pływać w przeznaczonych do tego miejscach. Podobnie jak w przypadku Sonic the Hedgehog, kolekcjonuje także świecidełka, tutaj w postaci kryształów, od których zależy stan jego zdrowia. Jeśli nie ma przy sobie żadnego, oznacza to, że następne zetknięcie z wrogiem pośle go do piachu. Zebranie stu kryształów równoznaczne jest natomiast ze zdobyciem nowego życia.  

Croc odniósł spory sukces, jednak jego oceny bywały bardzo różne. Chwalono grafikę, muzykę i gameplay, dostawało się z kolei kamerze i monotonnej po pewnym czasie rozgrywce. Gra doczekała się sequela na PlayStation i GameBoy Color. W planach była część trzecia tworzona z myślą o PS2, GameCube’ie i Xboksie, lecz ze względu na trudności podczas produkcji projekt skasowano.

Wideo - Croc: Legend of the Gobbos

Komentarze (54)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper