SKLEP
Dino Crisis 2 (PSone)

Dino Crisis 2 (PSone)

Dino Crisis 2
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Virgin Interactive
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 13.09.2000
  • Europa: 24.11.2000
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Przygodowa, Akcja
  • Liczba graczy: 1
  • od lat 16
  • przemoc

Ocena społeczności

8.4241 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Dino Crisis 2 jest grą action-adventure z silnym naciskiem na akcję, wyprodukowaną przez Capcom i wydaną w Europie przez Virgin Interactive w 2000 roku. Jej reżyserem był Shu Takumi, który kilka lat później zaistnieje w branży jako twórca serii Ace Attorney.

Dino Crisis 2 znacząco zmieniło formułę rozgrywki. “Jedynka” była horrorem inspirowanym serią Resident Evil, “dwójka” natomiast stawia na akcję. Pomimo bycia fabularną kontynuacją gra także w kwestii scenariusza idzie w dość odważnym (luźnym) kierunku. Tym razem fikcyjne miasto Edward City razem z mieszkańcami przenosi się w czasie do ery dinozaurów wskutek niewyjaśnionej anomalii. Ponownie wcielamy się w postać agentki Reginy znanej z pierwszej części, tym razem jednak dołączy do niej również niejaki Dylan Morton. Pomiędzy tymi dwiema postaciami będziemy się przełączać w wyznaczonych przez twórców momentach.

 

Istotną częścią rozgrywki są tzw. Extinction Points. Wyrzynając przerośnięte gady nabijać będziemy sobie licznik punktów, które w pewnych miejscach (przy komputerze służącym również do zapisu stanu gry) posłużą do zakupu broni, amunicji, upgrade’ów albo medykamentów. Oprócz tego Regina i Dylan mogą używać bandaży do zahamowania krwawienia. Jeśli bowiem je zbagatelizują, ich stan zdrowia będzie się pogarszał.

 

W Dino Crisis 2 arsenał dzieli się na dwa rodzaje. Pierwszym są bronie “główne”, które służą do eksterminacji dinozaurów. Drugim typem są przedmioty o charakterze raczej pomocniczym, np. maczeta służąca do wycinania zarośli. Każda postać ma do dyspozycji co innego, toteż np. do miejsc niedostępnych dla Reginy może się dostać Dylan (albo na odwrót).

 

Inne atrakcje to sekcje w stylu shooterów "na szynach", gdy np. musimy ustrzelić dinozaury ścigające nasz samochód, i trochę zagadek urozmaicających hekatombę. W lokacjach porozrzucane są także dokumenty objaśniające fabułę, jeśli ta kogoś interesuje.

 

Po ukończeniu głównego wątku otrzymujemy dostęp do trybu Extra Crisis, w którym autorzy przygotowali dwa warianty rozgrywki - Dino Colosseum i Dino Duel. Pierwszy przypomina survival. Wybieramy w nim postać i staramy się przeżyć nawałnicę gadów. Druga opcja to z kolei coś w rodzaju bijatyki, w której kontrolujemy dinozaura. Im lepsze nasze osiągi podczas przeprawy Regina i Dylana, tym większy ich wybór.

 

Dino Crisis 2 doczekało się ogólnie pozytywnych ocen, jednak nie wszystkim podobały się tak drastyczne zmiany względem pierwowzoru. Gra odniosła komercyjny sukces, choć sporo jej brakowało do wyników “jedynki”.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme

Miesięcznik PSX Extreme