Tales of Destiny

Tales of Destiny

7,9
35 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 7.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Namco Tales Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
23.12.1997
Producent:
Namco Tales Studio
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
23.12.1997

Tales of Destiny - opis gry

Tales of Destiny to japońska gra RPG wyprodukowana przez Tales Studio i wydana przez Namco na PlayStation w 1997 roku. Destiny to druga i zarazem najpopularniejsza część serii "Tales of" oraz pierwsza, która ukazała się na konsoli Sony. Dziewięć lat później wydano jej remake na PS2.

Tales of Destiny robi użytek z systemu zwanego LMBS (Linear Motion Battle System), który wcześniej przedstawiono już w Tales of Phantasia (pierwotnie wydanej na SNES-a, później przeniesionej także na inne platformy). Nasi bohaterowie po napotkaniu przeciwnika przenoszą się na oddzielne pole bitwy, a akcję śledzimy wówczas z boku. Walki toczą się w czasie rzeczywistym, choć np. przy odpalaniu czarów (i przy ich animacjach) musimy odczekać stosowny czas (im czar potężniejszy, tym dłużej trwa jego przyzywanie). Postacie mogą też używać umiejętności specjalnych absorbujących punkty TP, a gracz nagradzany jest dodatkowymi punktami doświadczenia, jeśli uda się mu wyprowadzić dłuższą sekwencję ciosów.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

W produkcji Namco kontrolujemy tylko jedną postać, choć nie ma przeszkód, by przełączać się na innych lub wyznaczać im strategię działania. Poza walką można z kolei podpinać czary i specjalne techniki pod konkretne przyciski pada, a także decydować o zachowaniu AI i formacjach. Pomimo obecności dynamicznego systemu zaimplementowanego w grze, w Destiny istnieje graficzny interfejs umożliwiający wybór komend, tak że starć nie wygrywamy tylko dzięki mashowaniu przycisków.

 

Podobnie jak w przypadku Final Fantasy, każda kolejna pełnoprawna odsłona Tales of to odrębna historia. Destiny nie ma więc związku z Phantasią, ani z późniejszą Eternią.

 

W grze przenosimy się do świata, w który w odległej przeszłości uderzyła kometa pogrążając go w chłodzie i ciemności. W jego wnętrzu niejacy Aethers znajdują jednak źródło energii pozwalające im po latach badań na budowę latających miast. Niestety, tylko nieliczni szczęśliwcy mogą do nich uciec. Narastające napięcie doprowadza w końcu do wybuchu wojny między cywilizacjami uprzywilejowanych i pariasów, podczas której mieszkańcy Aeropolis używają swoich zdobyczy technicznych. Zniesmaczona tymi występkami grupka naukowców dezerteruje na ziemię i tworzy kilka potężnych mieczy, będących rozumnymi istotami. W następstwie tych wydarzeń utopijne państwo upada. Kilka tysięcy lat później główny bohater gry, awanturnik Stahn Aileron, odkrywa w ładowni latającego statku dziwne gadające ostrze... 

 

Tales of Destiny jest najpopularniejszą częścią w historii serii, osiągając wynik powyżej miliona sprzedanych egzemplarzy. Za największą zaletę gry uchodzi jej dynamiczny system walki.

Wideo - Tales of Destiny

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper