SKLEP
Transistor
10323V

Transistor

Transistor
  • Premiery
  • Świat: 20.05.2014
  • Europa: 20.05.2014
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: RPG akcji
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • przemoc

Po sukcesie Bastionu deweloperzy z Supergiant Games wzięli się za tworzenie kompletnie nowego IP pod tytułem Transistor. Produkcja podobnie jak poprzednie dzieło dewelopera jest RPG-iem akcji z elementami strategii i została wydana w 2014 roku na PS4 i PC. Tytuł charakteryzuje się cyberpunkowym klimatem. W 2015 roku odbyła się premiera na urządzeniach mobilnych.

Ukazaną w rzucie izometrycznym przygodę przeżywamy w skórze Red, piosenkarki żyjącej w futurystycznym mieście Cloudbank. Podczas jednego z koncertów zostaje zaatakowana przez tajemniczą organizację Camerata, traci głos, ale uchodzi z życiem. Niedługo potem miasto opanowują maszyny zwane Procesem. Transistor, tytułowy miecz, który dzierży w dłoni Red, przejmuje osobowość jednej z ofiar całego zamieszania i od tej pory przemawia do bohaterki głosem Logana Cunninghama, znanego z roli narratora w grze Bastion.

Wsłuchując się w dialogi oraz korzystając z paneli informacyjnych rozsianych po całym mieście, powoli zgłębiamy historię Red. Wspomniane panele często pozwalają na swoistą interakcję ze środowiskiem gry - możemy choćby zaprogramować padający na poziomie deszcz, kolor nieba, wziąć udział w różnego rodzaju ankietach czy poczytać i skomentować lokalne wiadomości. Powyższe komentarze są też formą dialogu Red z Transistorem. Gameplay jest hybrydą hack and slasha z turówką. Bohaterka może swobodnie przemieszczać się po planszy, chować za osłonami i atakować wrogów jednym z czterech przypisanych ataków. Ciekawą opcją jest możliwość zatrzymania czasu i zaplanowania kolejnych działań bohaterki - trasy przemarszu przez daną lokację i ataków, którymi potraktujemy kolejnych przeciwników. Fabuła została doskonale wpisana w system walki. Nowe funkcje Transistora to tak naprawdę osobowości kolejnych uśmierconych osób w Cloudbank. Możemy poczytać ich biografie i dowiedzieć się co robili w życiu. 

Za wygrane starcia dostajemy punkty, które zwiększają poziom doświadczenia Red, co z kolei odblokowuje kolejne funkcje Transistora. Wpinamy je trzy typy slotów na- aktywne, ulepszające oraz pasywne. Kombinacji ustawień jest cała masa, możemy tworzyć combosy, atakować kilku wrogów na raz, teleportować się, znikać, podkładać i detonować miny, przywoływać do pomocy "czworonoga", a nawet spowodować, że przeciwnik na jakiś czas przejdzie na naszą stronę. Red nie posiada też standardowych punktów życia. Gdy pasek zdrowia się skończy tracimy po prostu jeden z ataków przypisanych do przycisków. Game Over następuje dopiero w momencie, gdy stracimy je wszystkie. Utracone funkcje można odzyskać w specjalnych punktach dostępu.
 
Dodatkowo w Transistorze można aktywować Ograniczniki, które zwiększają wytrzymałość przeciwników, skracają długość naszych ruchów w trybie planowania itp. Im więcej ograniczników uaktywnimy tym szybciej rozwija się postać (bonusowy exp), jednak zwiększa to też poziom trudności. Efekty działań poszczególnych funkcji Transistora można poznać w bazie wypadowej biorąc udział w szeregu testów. Szkolimy szybkość, umiejętność planowania, właściwy dobór zdolności do sytuacji czy siłę przetrwania (odpieranie kolejnych fal wrogów). Gra chwalona była za niedosłowny scenariusz i stylową oprawę nasuwają skojarzenia z cyberpunkową baśnią.
Recenzje
  • 8.5
    Recenzja gry: Transistor Cieszy mnie niezmiernie, że Supergiant Games nie poszło po linii najmniejszego oporu i nie wydało...

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme