Project Zero

Project Zero

7,9
81 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 7.8
XBOX 8.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Tecmo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
10.5 godzin
Premiery
Świat:
13.12.2001
Europa:
30.08.2002
Producent:
Tecmo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror
Śr. czas:
10.5 godzin
Premiery
Świat:
13.12.2001
Europa:
30.08.2002

Project Zero - opis gry

Project Zero (Fatal Frame w USA) to gra typu survival horror wyprodukowana przez Tecmo. Jest to pierwsza część cyklu, którego sztandarowym elementem jest walka z duchami za pomocą aparatu fotograficznego. Tytuł pojawił się pierwotnie na PlayStation 2 w 2001, jego wzbogacona wersja wyszła rok później na Xboxie.

Przez większą część gry gracz kieruje poczynaniami Miku Hinasaki, dziewczyny z szóstym zmysłem, która poszukuje swojego zaginionego brata Mafuyu uzbrojona jedynie w stary aparat fotograficzny. W tym celu odwiedza opuszczoną rezydencję pewnego niegdyś potężnego posiadacza ziemskiego, w której Mafuyu przepadł wraz ze swoim mentorem Junseiem Takamine (ich poczynania przedstawia prolog). Twórcy chwalą się, że pewne elementy tej historii oparto na faktach autentycznych.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Podczas eksploracji domu o stanie zdrowia bohaterki informuje nas pasek umieszczony w lewym dolnym rogu ekranu. Jeśli dojdzie do zera, kończymy grę. Zdrowie można oczywiście podreperować stosownymi przedmiotami. Co więcej, jeden z nich -- Stone Mirror -- stawia nas na nogi w przypadku utraty całej energii.

 

Miku ma do dyspozycji latarkę ułatwiającą przeczesywanie domu oraz wspomniany aparat zwany Camera Obscura służący jako broń, rzadziej narzędzie do rozwiązywania zagadek. Podobnie jak pukawka potrzebuje on “amunicji” w postaci filmu. W rezydencji znajdziemy kilka jego rodzajów, każdy posiada jakąś unikalną właściwość. Walcząc z napotkanymi duchami (warto jednak napomknąć, iż nie wszystkie są wrogo nastawione) zdobywamy też spirit points, którymi rozwijamy parametry aparatu lub wzbogacamy go o nowe funkcje. Straszydła bywają przy tym różne, nierzadko wymuszając na nas zmianę taktyki działania. Najłatwiej jednak uderzać w nie, gdy szykują się do ataku lub są chwilowo bezbronne.

 

Oryginalne rozwiązania zastosowane w rozgrywce sprawiły, iż Project Zero cieszyło się w swoim czasie sporym uznaniem, wprowadzając szereg innowacji do gatunku survival horrorów. Gra mogła się także poszczycić solidną fabułą. Wersja na Xboxa była bardziej rozbudowana, oferując jedenaście nowych duchów, nowe stroje, dodatkowy poziom trudności oraz zakończenie.

Wideo - Project Zero

Komentarze (15)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper