Epic Mickey: Power of Illusion

Epic Mickey: Power of Illusion

5,0
6 oceny

Ocena wg platformy:

3DS 5.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
DreamRift
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
18.11.2012
Europa:
23.11.2012
Producent:
DreamRift
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
18.11.2012
Europa:
23.11.2012

Epic Mickey: Power of Illusion - opis gry

Gra stworzona przez studio DreamRift i wydana przez Disney Interactive Studios na konsolę Nintendo 3DS. Jest częścią serii Epic Mickey, a w istocie stanowi duchowego spadkobiercę 16-bitowej gry Castle of Illusion.

Power of Illusion rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach z Epic Mickey 2: The Power of Two. Zła wiedźma, Mizrabel i jej zamek - tytułowy Castle of Illusion - przypadkowo zostają przetransportowane do Wasteland przez czarodzieja Yen Sida. A to dopiero początek problemów. Mickey znów będzie musiał ratować swoich przyjaciół.

Rozgrywka stanowi ukłon w stronę staroszkolnych platformerów 2D. Grafika jest ręcznie rysowana i niezwykle barwna, a co istotne, ujęta w dwóch wymiarach. Efekt trójwymiarowej głębi co prawda istnieje, ale wyłącznie na dalszym planie, w tłach – podobnie jak w niedawno wydanym New Super Mario Bros. 2. Nie ma więc wpływu na gameplay, ale uatrakcyjnia odbiór oldskulowej oprawy. Miki standardowo potrafi biegać i brykać, ale sam skok na głowę przeciwnika to za mało, aby go skarcić. Podczas skoku trzeba ponownie wcisnąć przycisk, wówczas myszka zaprze nogi i z większą siłą zgniecie oponenta. Co więcej, pacnięcie skoku tuż nad głową wroga sprawi, że gracz wybije się jak z trampoliny i dosięgnie wyższych kondygnacji.

Miki dzierży również magiczny pędzel. Za jego pomocą gracz może strzelać farbą czy też rozkręcać małe tornado – obie funkcje są bardzo pomocne podczas walki. Docelowo jednak pędzel służy do malowania. Dolny ekran wyświetla miejsca, w których za pomocą stylusa można pokolorować obiekt (np. beczkę, która wystrzeli w powietrze) lub go wymazać, co spowoduje, że wyparuje (stosowane głównie na przeszkodach). Patent umiejętnie wykorzystuje możliwości konsoli. Przemierzając kolejne poziomy takie jak dżungla, statek piracki, jaskinie czy wodne głębiny, oprócz dotarcia do wyjścia, zadaniem gracza jest także odnalezienie zniewolonych postaci z innych bajek Disneya (m.in. Pinokio, Królewna Śnieżka, Kaczor Donald czy Piotruś Pan). Każda z nich otrzymuje swoje lokum w zamczysku, stanowiącym bazę wypadową pomiędzy kolejnymi etapami. Komnaty możesz udoskonalać, a ich lokatorzy zlecają poboczne questy, np. odnalezienia przedmiotu w odwiedzonym wcześniej poziomie czy namalowania wzoru. Nagrody są warte zachodu, bo można zgarnąć dodatkowe punkty zdrowia czy specjalne ataki, które pozwalają przyzwać na pole walki np. kolczasty głaz

A ta do łatwych zdecydowanie nie należy. Całość może i składa się z zaledwie 3 światów podzielonych na kilkanaście etapów, ale ukończenie ich z uwagi na hardkorowy poziom trudności zajmie 5 godzin lub więcej.

Dalsza część tekstu pod wideo

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper