Deadly Premonition: Director's Cut

Deadly Premonition: Director's Cut

7,2
64 oceny

Ocena wg platformy:

NS 7.3
PC 8.3
PS3 7.2

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Toybox Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror,   Otwarty świat
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
26.04.2013
Europa:
26.04.2013
Producent:
Toybox Games
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Horror,   Otwarty świat
Śr. czas:
25 godzin
Premiery
Świat:
26.04.2013
Europa:
26.04.2013

Recenzja redakcji

Recenzja: Deadly Premonition: The Director's Cut (PS3)
5.0
Recenzja: Deadly Premonition: The Director's Cut (PS3)

Deadly Premonition: Director's Cut - opis gry

Deadly Premonition znane także jako Red Seeds Profile w Kraju Kwitnącej Wiśni jest psychologicznym horrorem w otwartym świecie autorstwa japońskiego dewelopera Access Games.

W grze wcielamy się w postać agenta specjalnego FBI, Francisa Yorka Morgana, który przybywa do fikcyjnego miasta Greenvale, aby zbadać sprawę zabójstwa młodej kobiety, Anny Graham. W śledztwie pomagają mu tak lokalne służby porządkowe, jak i zwykli mieszkańcy, którzy często kryją tajemnice powiązane z na wpół legendarnym zabójcą w płaszczu deszczowym. Co ciekawe, bohater posiada drugą osobowość w postaci Zacha, do której zwraca się w trakcie gry.

Oddane graczom do eksploracji Greenvale to małe, ale rozproszone miasteczko. Pomiędzy poszczególnymi lokacjami poruszamy się albo pieszo, albo używając samochodu. Przeważa ta druga opcja, gdyż odległości nierzadko wymagają kilkuminutowej jazdy. Śledztwo podzielone zostało na kilka rozdziałów, ukazanych w formie epizodów. Za dnia wchodzić możemy w interakcję z mieszkańcami, wykonywać misje poboczne, co jest jednak ograniczone upływającym czasem - zawsze mamy wyznaczoną godzinę, w której musimy stawić się w danym miejscu, by zaliczyć kolejny wątek z linii fabularnej.

Nocą miasto przechodzi we władanie złych sił, podobnie dzieje się podczas scen akcji. W grze oprócz ubijania kolejnych maszkar w ujęciu strzelaniny TPP, musimy także prowadzić dochodzenie, by popchnąć akcję do przodu. Polega ono na odnajdywaniu szeregu dowodów i rekonstrukcji zaszłych w danym miejscu wydarzeń w przerwach od plucia ołowiem do kolejnych przeciwników. Od czasu do czasu spotykamy także odzianego w płaszcz przeciwdeszczowy jegomościa, chowając się przed nim i wystukując kolejne sekwencje QTE, aby uniknąć ciosów jego topora.

Pod względem wykonania i mechaniki gre zaliczyć można do produkcji z najniższej półki, ale sytuację w przypadku Deadly Premonition ratuje opowiadana historia i ciekawe postacie w nią wplątane. Nie da się ukryć, że reżyser gry, Hidetaka "SWERY 65" Suehiro mocno inspirował się dziełami Davida Lyncha i klimatem znanym z serialu Twin Peaks. Wersja reżyserska na PS3 doczekała się kilku dodatków w tym bonusowego scenariusza autorstwa reżysera gry, Hidetaki “Swery” Suehiro, podrasowanej oprawy graficznej, ulepszonego sterowania, które czyni walkę znacznie przyjemniejszą oraz dodatkowej zawartości rozbudowującej intrygę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wideo - Deadly Premonition: Director's Cut

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (12)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper