Tales from Space: Mutant Blobs Attack
3112V

Tales from Space: Mutant Blobs Attack

Tales from Space: Mutant Blobs Attack
  • Producent: DrinkBox Studios
  • Wydawca: DrinkBox Studios
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 21.02.2012
  • Europa: 22.02.2012
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Zręcznościowa, Akcja, Platformowa
  • Liczba graczy: 1
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 7
  • przemoc

Tales from Space: Mutant Blobs Attack to scrollowany platformer wyprodukowany przez niezależne Drinkbox Studios i wydana pierwotnie na PlayStation Vita, a następnie przeniesiona także na komputery, PlayStation 3 i Xboxa 360. Gra została w momencie wydania bardzo ciepło przyjęta, zdobywając uznanie zarówno graczy, jak i mediów branżowych.

W Tales from Space: Mutant Blobs Attack wcielamy się w postać gluta-mutanta, który wyrusza z krucjatą, by zemścić się na naukowcach (i ogólnie ludzkości), którzy przeprowadzali na nim różne mniej lub bardziej wyszukane eksperymenty.

Wydarzenia fabularne śledzimy z perspektywy ludzkości, która relacjonuje zmagania z glutem-mutantem w gazetach i telewizji. Sam gameplay przypomina natomiast dość standardowe dwuwymiarowe platformery, choć nie brakuje tu również łamigłówek urozmaicających zmagania. Głównym celem gluta jest pochłanianie kolejnych obiektów, co ten czyni automatycznie po zetknięciu się z nimi. Czynność ta pozwala mu osiągać większe rozmiary niezbędne do pokonania niektórych przeszkód, dlatego porównania do serii Katamari Damacy nie są tu całkowicie bezpodstawne. Na każdym checkpoincie musimy się meldować w odpowiednich gabarytach.

Glut ma także inne zdolności. Może się np. przyczepić do sufitów i ścian, co pozwala mu się dostać w normalnie niedostępne miejsca. W wersji na PS Vita gra korzysta między innymi z dobrodziejstw ekranu dotykowego, dzięki czemu możemy manipulować platformami i innymi obiektami (sterowanie na innych sprzętach zostało oczywiście zmienione i dopasowane do ich charakteru/możliwości). Na przejście czeka blisko trzydzieści poziomów, które umieszczono w sześciu sceneriach/światach, a oprócz nich są jeszcze te bonusowe polegające np. na przechodzeniu labiryntów (na Vicie w takich przypadkach używamy żyroskopu).

Recenzje

Podobne gry